AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.556

Enkelt nollställa färddatorn? 540i E39

Ya
169
Yalouque
BMW 325d -09
Har inte lyckats nollställa färddatorn (medelförbr 1 och 2, medelhastighet, räckvidd etc.), annat än genom att koppla loss batteriet ett tag. Har hållt inne vänster och höger knapp som sitter i mätarhuset genom glaset, och knappen på sidan av blinkrsspaken. Inget av det nollställer.

Går det inte att göra på att sätt än att vrida nyckeln till läge 2 och trycka in blinkersknappen (läste detta på något forum)?

Läste även: "On the "MID" bit on the dash which controls the radio. Push BC to get into computer mode, then choose cons1 or cons2 and pressing set will reset it...."

Som jag uppfattar det: Tryck BC, sen väljer jag själv con1 eller con2 (spelar ingen roll). Sen setknappen, är det den på blinkersspaken eller finns den som val på radion? Har inte bilen hemma nu, så kan inte kolla själv.
Ya
169
Yalouque
BMW 325d -09
Det är medelförbrukning och medelhastighet jag är ute efter att kunna nollställa.
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Välj vilken du vill nollställa och sedan trycker du på SET på färddatorn/radion.
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Knappen som du använder till färddatorn håller du inne på den grej du vill nollställa. :)
Ya
169
Yalouque
BMW 325d -09
Det går tyvärr inte, men det är ju så det borde fungera tycker man. Det enda som dyker upp av någon av knapparna är "PROG".
Ya
169
Yalouque
BMW 325d -09
Sim: Har du samma färddator? Jag har bränsleförbrukning 1, 2, medelförbrukning och -hastighet, beräknad ankomsttid och några till, totalt ca. tio olika funktioner. Bläddrar mellan dem med knappen på sidan av blinkrsspaken. Räcker det för dig att hålla inne denna knapp för att nollställa aktuell funktion?
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Set-knappen sitter på MID:en, längst till höger när du valt t ex CONS1.

Knappen på blinkersspaken kan du använda för att programmera i vilken ordning information ska dyka upp på kombiinstrumentet när du trycker kort på den knappen.

Exempel:
1. Håll in knappen tills PROG visas
2. På MID:en bläddrar du och väljer till exempel CONS1, sedan RANGE, sedan klocka
3. Tryck in knappen på växelspaken igen.

Nu gör ett kort tryck på växelspaksknappen så att du kan se CONS1, trycker du en gång till visas RANGE osv. Ganska användbart, faktiskt!

___

Min bil: Länk
Ya
169
Yalouque
BMW 325d -09
Ok, tackar!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.