|
|
|
|---|---|
|
Kom ut idag skulle köra en sväng, bilen strömlös... För tredje gången har glasluckan på bakluckan poppat upp, med följden att innerbelysningen tänts... Detta händer bara när jag inte låst bilen... Vet nån vad det kan vara?? Mycket irriterande! Detta gäller alltså min relativt nyinköpta 328ia touring-99 | |
|
Hej! Inte helt ovanligt att kalarna som går till luckan nöts och orsakar kortslutning. Sök på forumet, finns en del trådar om detta. Anders |
|
|
Som Anders skriver är det inte helt ovanligt och har vad jag vet tre möjliga orsaker: 1. Fukt eller nötta kablar längs glaset fram till knappen. 2. Defekt mikroströmbrytare (knappen du öppnar glasluckan med). 3. Man råkar komma åt knappen för att öppna bakluckan på nyckeln, väldigt enkelt gjort om man har nyckeln i en nyckelknippa eller tillsammans med plånboken. Nummer ett och två hänger ofta ihop med att bilen tvättats med högtryck och att vatten på så vis trängt in, oavsett så var försiktig runt luckan i framtiden! //Bjersér |
|
|
Ok tack för svar! Har sökt runt på forumet, antagligen är det kabelmattan som har gjort sitt:( |
|
|
Börja med rengöring av jordanslutningar mellan lucka och kaross samt spraya 5/56eller liknande, har funkat på min E46a 2 år sen, inga problem än. 628csi |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.