|
|
|
|---|---|
|
Tjenare, har ett litet problem här :/ Batterilampan har lyst under ett par dagar men slocknat efter ett tag, men nu idag när jag skulle fara och handla så slockna den aldrig och antisladd, airbag och abslampan började lysa samt att den dog kort efteråt. Väntade då ett tag och startade igen, då var det som att det var stöm i den igen? tog mig hem, men kom precis till parkeringen så var det samma sak igen. Har läst runt lite på forumen här att det kanske kan räcka med att byta laddningsregulatorn istället för att byta ut hela generatorn? kan det räcka eller. Är den lätt att byta och vilken ska det vara osv?. Det är en 525a -01 Tack på förhand! | |
|
Lätt att byta. Ta bort luftfilterburken och kontrollera vilket märke och strömstyrka du har. Men börja med att mäta med multimeter vilken spänning du har över batteripolerna när bilen är igång. |
|
|
Allt annat får spelet när battarispänningen sjunker. Som ovan, när du väl bytt regulatorn ( med de slitna kolen) så blir allt bra när du får full spänning. Kan kanske ladda batteriet en sväng undertiden. Mvh Jonas B |
|
|
När jag nu skulle iväg med bilen till ett garage och börja skruvandet så fick jag inte igång den. Har haft in batteriet på laddning pga att jag kört tomt på det. Motorn går runt men den tänder inte? Har kollat säkringar, dock inte reläer och soppa finns. Kan det vara så att när jag kört den tom på ström att den gått in i nått "felsäkert" läge eller nått? |
|
|
Lossa batterikabeln i några minuter. Testa med båda nycklarna. Mvh Jonas B |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.