|
|
|
|---|---|
| Hallå, har en 330d -01 touring. Har ett klonkljud i framvagnen, bytte länkarmsbussningar nu för dom fick en 2:a och trodde det var felet, men ikke.. Har samma ljud, det låter metalliskt och är när den fjädrar ut, t.ex när jag kör ner för trottar , eller när det blir ett gupp och den fjädrar uppåt .. Har coilovers på den, kan det vara topplagring eller nåt sånt ? Någon som kan ha en aning ? | |
| Har du kännt efter på muttern som håller topplagringen och ihop hela paketet så den inte lossnat för dig. På min gamla E36 hade den muttern lossnat höger fram och hela dämpar/fjäder paketet kunde röra sig c:a 0,5 mm. | |
|
Hej! Det kan vara bärarmana/spindellederna som är dåliga. Jag hade liknande oljud i min. Bytte då bärarm + bussning och ljudet försvann. Ett billigare alternativ att börja testa är krängningshämmarstagen. Anders |
|
|
Okey, ja nåt med dämparen tycker jag att det låter som, ska kolla bult .. Annars så får ja plocka ner dämpare fram och se om man kan lokalisera något problem . Tack för tips ! |
|
| kolla även krängningshämmarstagen | |
| hade samma fel på min e36 bytte då bägge inre spindel lederna sen försvan klonkandet.så hissa upp bilen och ryk i hjulen så ser du om dom är slut elr inte | |
|
Jag hade klonk som liknar ditt. I mitt fall var det pendel/stabilisatorstag (tror det är samma som Anders menar, krängningshämmarstag). Dom är inte dyra (3-400) och är enkla att byta. |
|
| har hittat felet, fjädern låg fel, snurrade till den och nu är ljudet borta :) | |
|
Fan va ni är duktiga pojkar! Ska kolla allt detta vid nästa sax-lyft! Tack! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.