AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.041

Byta remhjul problem

Ba
185
Baggen523
523iA Touring -99
Har ett remhjul som lagret är på väg att ge upp så det låter illa men jag hittar inte vart jag kan köpa det så jag hoppas på äran hjälp här.
BMW säger jag måste köpa ombyggnads satsen så jag får det nya systemet , dom bytte det i början på 2000 tydligen och jag har en 523 som är bygd december 99.
Här är länken till hur mitt ser ut Länk och Länk
Det är dom hjulen som inte står några nummer till , har demonterat och dom är lika.
Skulle gärna slippa och bygga om till en kostnad av ca 2000kr bara för att ett simpelt plasthjul med lager strejkar lite ..

Stort tack på förhand
Mvh Gunnar
Du
363
Duser
530i -04 (E60)
Lägg in din bil på skf där hittar du hjulen garanterat. BDS eller Autoexperten eller någon annan bilfirma kan ta hem delarna om du lämnar VKMnr.

Länk till skf
Länk
Ba
185
Baggen523
523iA Touring -99
Stort tack Duser.
mo
12
mopar-70
523IA touring-98
är nog ett spec.lager som inte säljs lös.har själv inte hittat rätt men prövade limma ett annat lager men plast rullen sprack.
fick köpa ett annat.
länk=
Länk

har en -98 523 men det är kanske samma som du behöver.
SKF remhjul finns ex. hos Mister-Auto: Länk

mvh/ Anders
Ba
185
Baggen523
523iA Touring -99
Skall se nu i morgon eller tisdag om BDS hade rätt hjul till mig , men om man kollar på SKF sida så är det olika nr på Generator och Ac hjulet..
Men när vi hade mina lösa så såg dom lika ut , bästelde 2 av samma sort så jag hoppas att det funkar .
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.