|
|
|
|---|---|
jeppe_L |
jag beställde ett simonssportsytem av tengnaby bildemontering för 2 veckor sen.... idag så hörde dom av sig och sa att Ray börjar inte tillverka dom fråns om 2 månader... hur kan d va så? det kallar jag inte bra leveranser!!!!!!!!!!!!(tog tillbaks min beställning) |
|
Simons avgassystem har aldrig varit något jag riktigt litat/var intresserad av... Det är kasst, tråkigt men ändå bra för dig! =) /Manray/ |
|
|
Hej, Jag beställde ett simonssystem i mitten av juli... Tegnaby sa likadant till mig fast dem ringde upp igen direkt och sa att det fanns ett system kvar till min 318iS. Så lite tur har man ju haft. MVH |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det är precis det problemet som jag råkade ut för när jag beställde ett Simons tii E39. Vilket år vill du ha det 2003-el 04 frågade min lokala reservdelshandlare. Talade med Ray ab på telefon: När vi börjar planera att sätta upp det i maskinerna vilket nog inte blir före septemper så tar det ytterligare 5 veckor innan produktionen är igång.(är detta svensk effektivitet?) Har sedan talat med 5 olika reservdelshandlare vissa av dom hade bojkottat Simons och alla var missnöjda med deras leveranstider.Jag avbeställde och köpte ett annat system som var dubbelt så dyrt, hellere det än att gynna ett företag med den policyn. MVH Hasso |
|
Jag har ett Simons som jag är jättenöjd med, fick det en vecka efter jag beställde det från Tegnaby. Huruvida jag gynnat Ray AB genom att köpa ett av deras system kvittar, det gynnade min ekonomi och det känns viktigare. www.malte-racing.com |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
MalteK. Det hade jynnat min ekonomi också ,men inte mitt tålamod med nochiga företag som inte är serviceminded. (dvs. skiter vi i om du vill ha ett avagssytem från oss) så här gör och vet inget annat. 5 stora reservdelsfirmor har inte fel i detta fall. Systemet isäg har jag intet ont att säga om ,var och tjyvkikade på din bil en mörk kväll som du vet och det såg jättesnyggt. MVH Hasso |
|
hasso: Hade jag fått samma bemötande som du hade jag med största säkerhet vänt mig nån annanstans jag med, fast det lär betala sig att behandla kunder på det sättet som dom gör. Jag hade dock aldrig med Ray att göra och tur var kanske det för då hade jag nog inte köpt nåt Simons, grabbarna på Tegnaby var däremot jättetrevliga. www.malte-racing.com |
|
| Jag har hört talas om att ray tillverkar måndags ex. hela veckan. Har hört att det är så att efter ett tag kan dom börja skrammla och låta illa. Så jag satsade fullt ut på ett HAMANN system. Det borde vara lite mer kvalité från ett sådant stort "BMW" företag. | |
jeppe_L |
frågan e om man ska vänta i 2 månader och hoppas på att få det då.eller ska jag köpa nåt annat som e dyrare??(vill ju helst inte lägga ut mer pengar, men det får aknske bli det ändå) |
jeppe_L |
vad kostar ett likadant som simons fast från feritta? (avgasröret ska va till en 318i E36, och med DTM-stuk, från kat o bakåt) |
skulle tippa 4 gånger så mycket. Ett Ferritasystem till min E39 skulle kosta 7500. Ett likande på platsen byggt rostfritt från Raka rör 4.700. Supersprinten samma pengar (det mesta rostfritt) Simons runt 2,500 kromad vanlig plåt. MVH Hasso |
jeppe_L |
okej.lite väll maffigt för min plånbok....får väll vänta till ray får tummarna loss:( |
jeppe_L |
-upp- 18 åring med bmw:) (jeppe_L@hotmail.com) |
|
Samma här :). 18 år alltså (och inget körkort). Men jag satsade på en slutburk från hamann. Dom sa på carfashion att det skulle vara jävligt grymt ljud i den. |
|
jeppe_L |
okej,,,,jag har heller inget körkort:( hur mycket kostade den? hur har du råd med en bmw från 00???(avundsjuk*) |
|
Hinkas: Vart köpte du Hamann dämparen ?? Den som har flest saker när han dör vinner... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.