|
|
|
|---|---|
|
Upptäckte i ett knarr/knirr från bakvagnen som uppkommer när kör över farthinder, men det går även att höra det i vissa svängar. Vad kan det va? | |
|
Hur långt har den gått? Om det är så att den ena dämparen börjar ge upp eller om fjädern brustit. Titta på stagen bak också så de är hela. Stabilisator stag tex. |
|
Verdi |
Min E91 har samma problem och den har gått drygt 11k mil. Ska lämna in den om ett par veckor. Ska väl kosta ett par tusen som allt annat... Vet inte vad det är men verkar vara ett vanligt fel. Min förra bil, en E90, hade också det här. |
| Den har gått nästan 17k. Ska in på oljeservice om ett par veckor, så det är lika bra de tar ett kik om de ser något uppenbart. | |
| Samma på min E90 -05 (12k mil) och polarens E92 -08(16k mil) , höger bak på båda, har inte kollat ordentligt men antar att det är själva dämparen som är dålig. Vore bra ifall ni som lämnar in och kollar kunde skriva här vad problemet var! :) | |
| Jag är också intresserad av utgången kring detta, då även min börjat knirra lite, höger bak... | |
|
Då har juryn återkommit med ett resultat och det var helt enkelt så att dämparna har gjort sitt och börjat läcka olja. Intressant iaktagelse är att ljudet just nu har försvunnit, tyvärr inte problemet :) |
|
| Finns det några andra teorier om var knarret kan komma från? Har det tyvärr på min 330d med endast 8500mil på mätaren. | |
| Mekanikern trodde mer på en bussning, innan han hade tittat efter. | |
| Min knarrar också höger bak 330 xd -07 12k mil, ska in för bussningsbyte om 2 veckor. Bytte till sommardäck i helgen och passade på att sopa rent här och var och spruta lite olja, och sen dess knarrar det faktiskt knappt alls. Kanske ställer in verkstadsbesöket. | |
| Smorde på dom nedre stötdämpar fästena, gummi bitarna runt fjädrarna och gummibitarna som håller krängningshämmaren på plats med lite siliconspray och och vips blev det tyst... Så nöjd :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.