|
|
|
|---|---|
|
Har ett tag haft följande problem på min e61 lci. -katalystorkonvertering bank 2 skiktad drift -permanent motolampan tänds emellan åt, men efter borttagning felkod så lyser inte lampan på ett bra tag, men felkoden står kvar när jag kopplar upp mig. nollställde felkoden innan besiktning och bilen gick igenom utan problem. märker heller inte någon skillnad på hur bilen går. någon som har erfarenhet av detta eller vet vad det kan vara som är kaputt? | |
|
Kanske har problem med en av lambda-monitorerna som sitter bakom katten. Länk Om möjligt de kanske går att byta plats på sond 3 och 4 för att se ifall felet flyttar på sig. Dom har ju olika längd på sladd och kanske även olika kontaktstycken. |
|
|
någon form av uteslutningsmetod får jag kanske börja med om ingen har ett direkt svar på problemet. tycker att det borde stå givarefel om det skulle vara ett sådant problem som du föreslår. men det är kanske inte så specifierat i felkoderna. själv misstänker jag det värsta(katalysator byte). men borde det inte påverka bilens gång eller avgasvärde på bes? någon som vet vilka cylindrar bank 2 innebär? |
|
|
Även fast det är en rad motor så är den indelad i två banker precis som en v-motor. Om de är dom 3 främre eller 3 bakre cylindrarna på just N52B25/N53B25 kan jag inte svara på! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.