AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.317

Vilken längd på kabeln gäller? (motorvärmare)

Visa användare
1.338
Storabjörnen
Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10
VW Golf GTI 16v -87
Jeep Cherokee -95 [SÅLD]
330iA Touring -02 [SÅLD]
316ti Compact -04 [SÅLD]
Hej,

Hur lång skall intagskabeln för Calix motorvärmare vara på en 330 e46?
Jag pratar om kabeln med kontaktuttaget som löper från kofångaren (ovanför dimljuset, förarsidan), längs med fronten/kylaren, upp förbi grenrör etc och till förgreningen in till brandväggen på passagerarsidan.

Jag har inte haft tid att lyfta min bil o kolla den kabeln, men jag misstänker att det är den som är paj på min.

Någon som har en sån installation på sin 3-serie och kan svara?

/Sb.
AC
288
AC Cobra
535dT X-Drive 2013
Just intagskabeln finns bara i en standardlängd. Så har du redan allt monterat så är det nog bara köpa en ny intagskabel och montera på samma vis som den nu trasiga kabeln :)
Visa användare
1.338
Storabjörnen
Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10
VW Golf GTI 16v -87
Jeep Cherokee -95 [SÅLD]
330iA Touring -02 [SÅLD]
316ti Compact -04 [SÅLD]
AC Cobra, Mekonomen har minst tre längder på denna i varierande prisklass

1 m, 1.5 m och 2 m.

Calix support säger 1 m på BMW 3-serie, men jag tror dem inte. Tvivlar det räcker.
Min verkstad (en aukt VW-verkstad eftersom jag äger 3 VW också) kan ta hem just 1.5 m till extremt förmånligt pris. Men inte 1 m och inte 2 m.
Frågan är, räcker 1.5 m?

32ProPro-medlem
2.455
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Har du provat att söka här men rätt infyllda indata
Länk

/Patrik, som har DEFA istället

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
AC
288
AC Cobra
535dT X-Drive 2013
Det var något nytt, man lär sig helatiden! :) Bägge gångerna jag monterat i mina bilar, så har jag inte ens blivit tillfrågad vilken av längderna jag vill ha på intagskabeln, utan det måste då vara en standardlängd som man brukar få(1,5m?).

Men gör så att du går ut till bilen och försöker bilda en uppfattning med hjälp av måttband eller liknande hur lång kabeln som sitter nu kan vara?

Däremot lät det lite baklänges att den som monterat allt har valt att sätta uttaget på vänster sida, om jag inte missminner mig så sitter värmaren på höger sida av tråget(?), samt att den då ska vidare in i gummitutan och in i kupén på just högersidan...
Visa användare
1.338
Storabjörnen
Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10
VW Golf GTI 16v -87
Jeep Cherokee -95 [SÅLD]
330iA Touring -02 [SÅLD]
316ti Compact -04 [SÅLD]
Du har helt rätt AC Cobra, på högersidan av bilen, d.v.s passagerarsidan, vid brandväggen/stötdämparinfärstningen sitter förgreningen, dels ned till motorn och dels in till kupén, men som sagt, intaget ovanför dimljuset på vänster sida, förarsidan.

Japp, jag var kanske lite lat, tänkte om någon visste rakt av, men jag får gå ut med frugans måttband. Jag vet inte hur den är dragen inne i kofångaren/bakom kylaren, för det syns inte, kan bara se när den går ned från förgreningen ner nånstans framför motorn..
Jag blir inte riktigt klok på länken härovan men jag får fram följande:

330i [E46] 2000- / M54 / RE 339 / C-L / 6 / • / 1025 / 2.5 / 1

Motorn är ju M54
RE339 är kontaktvärmaren jag har, det vet jag.
C-L är Calix menämning på "placeringen".
6 innebär "monteringspricip"
Pricken är nåt om "strålskydd"
Och verkar som jag ska ha "kabelset 1025".
Grenledningssats "2.5"
Och 1 betyder arbetstid 1.5h

Hmm..

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.