|
|
|
|---|---|
|
hej! jag håller på att kolla runt bland M5 träsket i tyskland på 2007-2008 års modeller det jag inte kan förstå riktigt är utrustningarna, jag vill ju som vanligt komma över en med den mesta utrustningen men hur jag än kollar och frågar om chassie nummer så jag kan kolla utrustningslistan hos BMS sverige så tycker jag att det är rätt så dåligt med utrustning i bilarna tex tv funktion= 1 av 50 bilar har det, hur kommer det sig soft close dörrar=10 av 50 bilar roliga tillbehör bak i bilen= ingen udda inrednings färger= 2 av 50 bilar dvd video= ingen alcantara innertak=2 av 50 bilar osv osv känns ju som om 2007-2008 bmw 535 530 540 osv har mera options.. någon som vet varför? | |
|
Softclose till dörrarna har 8% av M5 E60 NB91 vilket är 516st möjliga bilar, för USA-modellen NB93 är andelen 20% och för Touringen är andelen 39,1%. Alcantara innertak har 44% av NB91 så där har du haft otur. Mitt tips är att du skriver på m5portal.com för där kan du få tips om ännu mer detaljerad information om till exempel läget är för LCIbilar. Här kan du se procenten Länk 11 av 87st 550i/6 E60 LCI har tv-funktion respektive softclose. Hittar du inte någon M5 som denna 550i/6? Individualdaten vorhanden! Fahrzeugangaben Art Wert Fahrgestellnummer WBANW510X0CG64076 Typ-Code NW51 Typ 550I (EUR) E-Baureihe E60 (MUE) Baureihe 5 Bauart LIM Lenkung LL Türen 4 Motor N62/TU Hubraum 4.80 Leistung 270 Antrieb HECK Getriebe MECH Farbe TIEFGRUEN METALLIC (A43) Polsterung IND.ERW.LEDERAUSST./OXYDBRAUN (ZAP2) Prod.-Datum 2009-03-19 Sonderausstattung Code Benennung (Schnittstelle) Benennung (ETK) S1CBA CO2 UMFANG CO2 Umfang S217A AKTIVLENKUNG Aktivlenkung S230A EU SPEZIFISCHE ZUSATZUMFAENGE Zusatzumfang EU-spezifisch S248A LENKRADHEIZUNG Lenkradheizung S261A SEITENAIRBAG FUER FONDPASSAGIERE Seitenairbag für Fondpassagiere S2KMA LM RAEDER V-SPEICHE 245 / NL BMW LM Rad V-Speiche 245 / Notlauf S302A ALARMANLAGE Alarmanlage S319A INTEGRIERTE UNIVERSAL-FERNBEDIENUNG Integrierte Universal-Fernbedienung S322A KOMFORTZUGANG Komfortzugang S339A SHADOW LINE Shadow-Line S356A KLIMAKOMFORT-VERBUNDVERGLASUNG Klimakomfort-Verbundverglasung S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Glasdach elektrisch S415A SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE Sonnenschutzrollo hinten S416A SONNENSCHUTZROLLOS Sonnenschutzrollo hinten/seitlich S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Fussmatten Velours Code Benennung (Schnittstelle) Benennung (ETK) S428A WARNDREIECK Warndreieck und Verbandstasche S430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND Innen-/Aussensp. mit Abblendautomatik S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Innenspiegel automatisch abblendend S442A GETRAENKEHALTER Getränkehalter S453A AKTIVE SITZBELUEFTUNG VORN Klimatisierte Sitze vorne S455A AKTIVSITZ FUER FAHRER/BEIFAHRER Aktivsitz für Fahrer/Beifahrer S456A KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR Komfortsitz mit Memory S464A SKISACK Skisack S465A DURCHLADESYSTEM Durchladesystem S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Sitzheizung Fahrer/Beifahrer S496A SITZHEIZUNG FUER FONDSITZE Sitzheizung hinten S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Scheinwerferreinigungsanlage S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC) S522A XENON-LICHT Xenon-Licht S524A ADAPTIVES KURVENLICHT Adaptives Kurvenlicht Code Benennung (Schnittstelle) Benennung (ETK) S5ACA FERNLICHTASSISTENT Fernlichtassistent S5ADA SPURVERLASSENSWARNUNG Spurverlassenswarnung S601A TV-FUNKTION TV-Funktion S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigationssystem Professional S610A HEAD-UP DISPLAY Head-Up Display S611A BMW NIGHT VISION BMW Night Vision S612A BMW ASSIST BMW Assist S614A INTERNET Internet S615A ERWEITERTE BMW ONLINE INFORMATION Erweiterte BMW Online Information S616A BMW ONLINE BMW Online S620A SPRACHEINGABESYSTEM Spracheingabe S633A HANDY VORB. BUSINESS/BLUETOOTH-SCH. Vorbereitung Handy Business S654A DAB TUNER DAB-Tuner S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 für DVD S6AAA BMW TELESERVICES BMW TeleServices Code Benennung (Schnittstelle) Benennung (ETK) S6ABA STEUERUNG TELESERVICES Steuerung Teleservices S710A M LEDERLENKRAD M Lederlenkrad S752A INDIVIDUAL AUDIOSYSTEM Individual Audiosystem S776A INDIVIDUAL DACHH. ALCANTARA ANTHR. Dachhimmel Alcantara anthrazit S7SPA NAVI PROFESSINAL M.HANDYVORB.BLUETOOTH Navi Professional/Handyvorber. Bluetooth L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Länderausführung Deutschland S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Händlerverzeichnis Europa S879A DEUTSCH/BETRIEBSANL./SERVICEHEFT Bedienungsanleitung Deutsch S8S8A LAENDERSPEZ. NAVI ZUST. (FUER ACC) Länderspezifische Navi Zusteuerung S8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG Freischaltung Navigation länderspez. S8SCA LAENDERSPEZ. TELESERVICEFREISCH. Freischaltung Telematik länderspez. S8SPA COP STEUERUNG Steuerung COP SXE3A IND. EDELH. EUKALYPTUS RIEGEL Indi. Edelholz Eukalyptus Riegel Serienausstattung Code Benennung (Schnittstelle) Benennung (ETK) S534A KLIMAAUTOMATIK Klimaautomatik S544A GESCHWINDIGKEITSREGEL. MIT BREMSF. Geschwindigkeitsregelung mit Bremsfunkt. S548A KILOMETERTACHO Kilometertacho S563A LICHTPAKET Lichtpaket S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Sprachversion deutsch Individualfahrzeugdaten Text ---- Steuerung Individual Hinweisschild BMW Individual ZAP2 BMW Individual erweiterte Lederaussstattung Oxydbraun Erweiterte Lederausstattung Merino oxydbraun (Nr. 8 029 970), incl. Sitzlehnenrueckwand und Tasche, jedoch Sitzmittelbahn/Sitzseitenbahn in Klimaleder oxydbraun (Leder Merino perforiert, Nr. 8 033 699). Naehfaden in walnuss (Nr. 8 158 289), Farb Nr. 0936 C. Steppzwirn in walnuss (Nr. 8 158 290), Farb Nr. 0936 C. Nahtbild der Sitze vorne und hinten wie U6. Restliche Innenausstattung wie bei Leder Nasca schwarz, Schl.Nr. U6SW. Text 0XE3 BMW Individual Edelholzausfuehrung Eukalyptus Riegel rotbraun Dekorleisten in Edelholz "Eucalyptus Riegel rotbraun". Det är den enda med alcantara innertak. Mvh Stephan |
|
|
M5 har ju lite färre utrustningsalternativ än övriga E60/E61, t ex kunde man 2008 inte beställa Nightvision, aktiv farthållare, aktiv styrning, aktiva stolar (massage), kupévärmare, körfältsassistans och DVD-skärmar i baksätet. När jag för några år sedan var nära att köpa en M5 och tittade på mängder av annonser så tyckte jag ändå att relativt många hade TV och alcantara innertak dock är det ju fler som inte har det. Saker som jag då kollade extra på var om bilarna hade Head-up display, stolar med aktiv breddjustering, taklucka, fällbart baksäte samt ljudpaket. ___ //Ulf |
|
|
Lyfter denna lite och undrar om tillägget DVD i baksätet? S6FAA heter det. Vad kan man göra med detta? Köper man lösa skärmar och pluggar in eller vad? Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.