|
|
|
|---|---|
|
Jaha, då åkte man dit på besiktningen idag med en 2:a på bromsrör. Anmärkningen lyder "längsgående vänster rostskadat". Någon som kan ge tips på någon verkstad i eller i närheten av Malmö som kan byta ut bromsrör för en billig peng? Har letat lite priser och tydligen tar BMW-verkstaden runt 4000kr - hutlöst som vanligt! Förslag på verkstad, någon? Även "kompisverkstad" funkar bra, bara så länge de vet vad de sysslar med. SUPERTACK! | |
|
Rakman, Skicka powermail med telnr, så får du info |
|
|
Jag hade två längsgående bromsrör som var dåliga och Mekonomen tog inte mindre än hutlösa 8500:- för detta. Aldrig någonsin mer kommer jag lämna in bilen till klåparna på Mekonomen i Lund! 4000:- på BMW låter som rena fyndet. |
|
| Kolla med araberna vid Eko, tror dom heter Fosies bilverkstad. Strax innan du kör mot mekonomen. Har varit där några gånger, tror även dom släcker 2or, så du slipper åka tillbaks till besiktningen. | |
|
Mekonomine-kuriosa; Toyota tog 8500kr för kamrem+vattenpump på min Land Cruiser (rabatt eftersom bilen var äldre en tio år eller vad det nu var). Mekonomen ville ha 15.000kr för samma jobb, minus den viktiga vattenpumpen. Mekonomen har varit otrolit duktiga på att sälja tanken om att de är billigare än märkesverkstaden. Många bekanta och kollegor servar där, "ja, det är ju så mycket billigare..." |
|
| 8000????? Det var det sjukaste jag hört e dom gjorda i guld????? | |
| Undrar bara... Frågar du inte vad det kommer att kosta, innan du lämnar bilen???8500 skulle jag aldrig bet!!! | |
| Jabbal, sådant jobb ska inte kosta mer än 5000 inkl vatten pump! Men det är utan Toyota stämpel såklart | |
|
Jabbal: Ja de har nog lyckats bra på den fronten. Såg på fakturan att timkostnaden låg på ca 1500:- och det är minsann inte mindre än BMW, kanske t o m tvärtom. Ethel: Klart att jag frågar. Från början skulle det inte kosta så mycket och under arbetet ringer de och säger att avgassystemet måste tas ned för att de ska kunna komma åt och det var en del rost på det och extra jobb pga det. Då jag varken har tillgång till lyft eller kunskap att byta bromsrör själv så såg jag inget större alternativ än att säga ok. Vid annat tillfälle ser jag dessutom att avgassystemet aldrig var isär så de blåste mig på den. Förhoppningsvis så har jag nu bromsrör gjorda av guld :/ |
|
|
Jaa, det är rätt att tanken måste mer om man ska Ha broms rören på exakt samma plats, men Man kan dra dom runt om istället, varför skapa mer jobb i onödan? Och det är godkänt att dra runt om, så bilprovningen kommer absolut inte invända på det! |
|
|
Utan att veta vad det är för bil. Men är det en e39 så behöver man inte ta ned tanken för att byta bromsrören, det går utmärkt att få dit dem ändå. |
|
|
ethel: Just tanken nämnde de också ja. Med facit i hand så kan man inte konstatera att det var annat än lurendrejeri eller brist på kunskap detta. delorian: Tack för informationen. Min är en E39 och jag tror trådskaparen också frågar om en sådan. |
|
| Ut mot returbilens skrot så ligger de en liten verkstad, ej auk. Kommer ej ihåg va dem hette. Billiga iaf. | |
| Tanken är inte alls ett problem när man ska dra bromsrören. | |
|
Det finns värre, min halvfarfar betalade 7000:- på VAG för att byta några rör på sin Skoda Felicia, året efter fick han nerslag på resterande rör och fick betala 7000:- till. Vid service på samma verkstad 2 månader senare bytte dom bromsvätska till en extrakostnad av 950:- |
|
| Varför bytte dom bromsvätskan då egentligen | |
| 3000 kr för byte av mina bromsrör. På e60, men den borde väl knappast vara billigare är e39. | |
| Ring Rosenvångs bilservice på Limhamn och be att få prata med Anders. tel 040 - 16 47 13. De byter bromsrören korrekt och till ett bra pris dessutom! | |
| kjøp bromsrør på biltema og verktyg på jula gjør jobben selv for under 500 kr. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.