|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Suget efter en ny E38 börjar bli allt större. Har levt med en S**b sista åren efter att jag sålde min gamla E38, och saknaden har ju bara ökat med tiden. Har nu letat runt lite på nätet, men utbudet är inte så stort i nuläget. Hittade dessa 2, hos Hedin bil i Värnamo respektive Helsingborg som verkar intressanta. Är nog mest sugen på den i Helsingborg i nuläget, gått knappa 15000 mil, svensksåld. (Det är för övrigt även den i Värnamo). Bilen i Värnamo har bra vinterdäck och hyggliga sommardäck. Lite rostbubblor på klassiska stället vid bakluckan, samt mkt lite på insidan av 2 dörrar. Så, vad säger experterna? Någon som varit och tittat på någon av bilarna kanske? Priset? Själv bor jag ju i Västerås, så det är lite väl lång att åka bara för att "titta". Tacksam för input / Johan | |
|
Såg annonsen på Helsningborgsbilen, och den ser ju fin ut. Den är ju långt ifrån fullurustad, men har väl det viktigaste. Priset är väl en förhandlingsfråga, det är ju ingen lättsåld bil, kanske du kan pruta några tusenlappar till, den var väl nyligen nedsatt till strax under 60? /Kristian |
|
|
Johan, i vilken prisklass letar du efter? Jag har en Sv-såld och helt rostfri som jag KANSKE kan tänka mig sälja, jag köpte den i höstas och får jag kring det jag gav så är jag inte omöjlig. Skicka PP om det kan vara intressant. Alpina B8 Länk |
|
|
@ Kristian Bilen i Helsingborg tror jag har varit ute ganska länge om jag inte missminner mig, man uppger en prissänkning från 73 900:- till 58 000:- vilket nog kan stämma. Utrustningsmässigt så har den som du säger det nödvändigaste(förutom möjligen Xenon), men inget extra lull lull. Ett plus är ju miltalet. Har ännu inte fått tag på angiven säljare på Hedin i Helsingborg än, så vi får se om jag får fram lite mer info snart. @ Abbe Du har powerpost... / Johan |
|
|
Xenon har den säkert, om jag minns rätt så är detta standard på faceliftbilar. I övrigt så är det säkert en riktigt fin vagn, och för modellen är det ju låga mil. Visst kan man ju önska mer utrustning, men det finns det väldigt få 7:or man inte gör det på. Det trista är ju om man brukskör den och lägger mil på den så är det snart en i mängden av 30000kronorsbilar. /Kristian |
|
| Helsingborgsbilen låg ute på privatannons länge för 39k innan ägaren troligtvis tröttnade och bytte in den. Försökte få tag på säljaren då men han svarade inte de gånger jag ringde :( | |
|
Bilen i HBG är i bra skick dock något litet skrap märke på höger backspegel och någon repa vid vänster bak dörr har jag för mig, Ingen rost av vad jag kunde se Ang service osv vet jag inget om |
|
|
Det låter bra Stanic, stort tack för infon. Jag har ännu inte fått tag på angiven säljare, så jag vet inte så mycket mer om bilen i nuläget. Får se hur det ser ut med service, ev reparationer, sommar/vinterdäck etc. / Johan |
|
|
Sommar däcken som sitter på är inget att ha, Glömde nämna det |
|
|
Ngt som jag skulle tänka på vid köp av en e38a. Få ägare och svensksålld. Tycker det är väldigt konstigt att dom flesta e38orna som gått 15-20000mil har nedsuttna och slitet förarsäte. För mig betyder det solklart att bilen har felaktig mätarställning. Jämförde i många år med min fars nyköpta v70 som hade mkt fint förarsäte allt eftersom milen plockde på. Borde väl vara minst lika bra kvalite påe38ans exclusiva inredning. Och min personliga upplevelse av att köpa e38a. Va på din vakt. Finns en anledning till att dom kallas för gangsterbil. Ägare med tvivelaktig bakgrund. Lycka till med köpet |
|
| Svensksåld= troligen enbart basutrustad och rost enligt mig. | |
|
Fordonsuppgifter Typ Wert Chassinummer WBAGG81070DF86275 Typkod GG81 Typ 740I (EUR) E-modellserie E38 () Serie 7 Typ LIM Styrning LL Dörrar 4 Motor M62/TU Cylindervolym 4.40 Motoreffekt 210 Motor HECK Växellåda AUT Färg TITANSILBER METALLIC (354) Stoldynor STANDARDLEDER/SCHWARZ (N6SW) Produktionsdatum 1998-11-16 Extrautrustning Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S216A SERVOTRONIC SERVOSTYRNING-SERVOTRONIC S245A LENKSAEULENVERSTELLUNG ELEKTRISCH Styrkolonn elektrisk instelbar S261A SEITENAIRBAG FUER FONDPASSAGIERE Sidoairbag f bakpassagerar S302A ALARMANLAGE Stöldskyddsanläggning S415A SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE Solskyddsgardin bak S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Innerbackspegel automatisk avbländade S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Ädelträutrustning S441A RAUCHERPAKET Rökare-sats S456A KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR Komfortsaete med minne S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Stoluppvärmning förarsida/passagerar S496A SITZHEIZUNG FUER FONDSITZE Sätesuppvärmning bak S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Strålkast.rengör.anl/intensivrengöring S629A AUTOTELEFON MIT KARTENLESER VORN Biltelefon (GSM) m kartläsning, fram S670A RADIO BMW PROFESSIONAL Radio BMW Professional RDS S672A CD WECHSLER 6-FACH CD-växlare för 6 skivor Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM HiFi-Högtalarsystem S842A KALTLAND-AUSFUEHRUNG Utförande för kallt klimat S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Aterförsäljarslista Europa S885A SCHWEDISCH / BORDLITERATUR Fordonsdokumentation svenska S896A TAGFAHRLICHTSCHALTUNG Halvljusautomatik-koppling Serieutrustning Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S202A STEPTRONIC Steptronic S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamisk stabilitetskontroll S304A LM RAEDER/ELLIPSOIDSTYLING 60 BMW lättmetalhjul ellipsoid-stil 60 S548A KILOMETERTACHO Kilometerräknare Information Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Stolsjustering elektrisk med memory S473A ARMAUFLAGE VORN Armstöd fram S488A LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER Svankstöd förare och frams.passagerare S694A CD-WECHSLER VORBEREITUNG Förberedelse BMW 6 CD-växlare |
|
|
Fick i dag tag på säljaren på Hedins bil i Helsingborg. Beskedet var lite kryptiskt, bilen är såld, men återkom i morgon om annonsen är kvar? Utrustningsmässigt tycker jag annars att den har fullt tillräckligt för min del, är inte på jakt efter mest möjliga extrautrustning, utan komfortstolar, skinn, PDC och lite uppgraderat ljud räcker långt. Gällande rost är det nog hugget som stucket om man köper svensksåld eller importerad bil när dom är så här pass gamla. Även dom importerade har då i normalfallet gått bra många mil på svenska vägar. / Johan |
|
|
Hmm en 99as E38 utan xenon. BMWsäljaren har glömt att kryssa i xenon vid beställningen. Då Xenon var standard på 5 och 7serien i Sverige från 1999årsmodell. Skulle jag köpa en E38 hade jag letat i Tyskland om det inte mot förmodan dykt upp en superfin här. Personligen föredrar jag Tysksålt och så klart en med så mycket prylar som möjligt. En sen med navi 16-9, aktiv farthållare och Sportpaket vore nummer 1 om det är en facelift jag vore ute efter. Annars en 740i/6. Här har du det självklara valet! Länk 2001 Royalrot metallic/Sandbeige med aktiv farthållare!!!, glastaklucka, elgardin + sidogardiner, navi 16-9, komfortstolar med massage funktion, Individual M-ratt, parkeringsvärmare, xenon för det låga priset av 70600kr! Hmm jag blir jättesugen själv:). Mvh Stephan |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
mmm. länken till den i tyskland.. instämmer med säljare ... Traum :) |
|
Den du länkade till i Tyskland får det onekligen att vattnas i munnen...... / Johan |
|
|
Den svarta kulan i fronten på bilen från mobile.de, vad är det? |
|
|
Den var ju helt fantastiskt fin! solklart val Johan U! Mvh |
|
|
Stanic: det är den aktiva farthållaren MvH Bmw 4-ever |
|
| Den som ligger ute till försäljning här på powerbörsen med 3700 mil är ett riktigt kap! :D Extremt fin verkar den vara :) | |
|
Asken uppgraderar 316G till 750ial 00:) BMW. Från de bästa, till de bästa! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.