|
|
|
|---|---|
| Är det någon som lämnat in och kontrollerat / tvättat spridarna någon gång hos en firma med riktig utrustning? Om ja, blir det skillnad på motorn sen, t.ex jämnare gång, lägre bensinförbrukning, bättre prestanda...!? | |
| Om du har misstankar om en eller fler spridare är dåliga, montera bort från insug, låt dom sitta kvar på bränsle rampen, ha ett papper eller trasa under, sätt på tänningen och låt den stå i några minuter, dålig spridare skall ge läckage, | |
|
Tjenare Theobald, Jag har annars ett antal spridre till övers som du kan få för en billig slant. //Mackan "fast i BMW träsket igen" |
|
|
Ber om ursäkt att jag haft lite dålig koll på den här tråden jag startade. Ville berätta att jag hittade ett företag PPF i Krylbo som kontrollerar och tvättar spridare för 150 kr/st. I priset ingår flödestest, spridartvätt samt byte av filter. Vill man bara testa spridarna kostar det 50 kr/st, test och tvätt 100 kr/st. Det visade sig att 6 st av spridarna i min M70 hade ett nedsatt flöde på mellan 10-15%. Motorn går mycket jämnare nu efter tvätten. Företaget heter PPF. Om någon är intresserad av flödestest / tvätt, kontakta Andreas på 070-731 80 90 F.ö. en mycket trevlig och servicevänlig kille! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.