AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.362

Vilket däck ska jag välja?

Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Då var de dags för detta ämne igen..

Står och väljer i mellan Hankook v12 k110 eller kumho ku39 alt ku31.
Har ingen erfarenhet av någon av dom. Är ungefär samma pris, kumho något billigare. Men intalar mig att Hankook är strået vassare?

Va först inne på att prova nankang ns-20 bara för att se om dom är så dåliga som alla säger. Aldrig haft nankang, men vet inte alltså.

S.
32
S.D.BMW
523i-06 E60
Om du ska välja mellan Kumho och Hankook sommardäck, välj HANKOOK. Sitter på min kompis Mercedes C220 och känns väldigt stabila, klarar sig fint på våta vägar, kurvor samt väldigt komfortabla att färdas med.

I slut ändan är det din plånbok och du som bestämmer.

Mvh S.D.BMW
iq
327
iqbad
BMW M2 -17
Porsche Cayenne S -15
Volvo S60R -05
K110 är helt ok, de har bra grepp och känns någorlunda stabila, men de slits relativt fort. De äldre K104 var faktisk nästan lika bra men höll betydligt längre.

Visa användare
383
Johan.S
KIA EV6-22
Jag har beställt dom här Länk

///Johan
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Får inte vara som ett suddgummi och slitas ner fort. Hade pirelli för ett antal pr sedan, däcken var bra men herregud vad dom slets fort.
Säljs k104 fortfarande? Kan inte minnas att jag sett nåt nu?!

Hur är nokian som sommardäck? Är dom lika bra som dom är på vinterdäck?
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Är Kumho verkligen något att rekommendera? Hankook låter seriösare.

Dock hade jag kört på Continental istället!
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Jag går i samma tankar och ska handla nya 17" däck. Köpte senast Continental men de slets ut otroligt fort.

Frågan är vad det är för skillnad på Hankook Ventus Prime 2 K107 K110, K115 och K117. Det skiljer ju inte många kronor i pris men vad är skillnaden förutom att K110 verkar ha allmänt sämre egenskaper än de andra men 1dB lägre buller.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Vore intressant att höra då Hankook är de däck som i nuläget är mest intressant.

Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
Hankook är ju inte billiga längre... för endast en marginellt högre kostand kan man få Michelin PS3 eller Primacy (beroende på däckprofil) eller continental om man hellre kör det. Goodyear får man för samma pengar som Hankook.

/Jonas
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Jag beställde precis en uppsättning Hankook v12 k110 till mina Radial Styling 32 fälgar. Det ska bli intressant att jämnföra dem med däcken som satt på innan.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Hankook Ventus S2 (heter det så) vann ettdäckstest i AMS över "premiummärken" för nåt år sedan. Men som sagt, så mycket billigare är det ju inte längre. Men varför ska det vara det om det är bättre?

-------
//Lövet
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Är de evo2 du tänker på?

Kollade lite priser. Är som Jonas säger, skiljer inte många hundra lappar mellan hankook och good year. Man väljer ju good year framför hankook alla dagar i veckan. Har good year på vinterdäcken och är riktigt nöjd.
Såg dock nu att dom är rätt dyra om man vill ha lite bredare däck bak.

Hm, lättare sagt än gjort att välja däck. ..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.