|
|
|
|---|---|
|
525ia E60 -04 vill ej starta, inte ens startmotorn går igång. Batteriet är fulladdat. All belysning och sånt går igång, men inte startmotorn. Imorse startade inte bilen alls, efter några timmar gick det att starta den. Men på eftermiddagen gick det inte igen. Vad kan det bero på? | |
|
Ser du startmotorn så försök knacka på den kan vara att solenoiden hängt sig Är det en manuell putta igång den bara för att se om det är startmotorn som lämnat in Kan så klart vara en hel massa annat men jag hade börjat där Ha deT |
|
| Tack så mycket. Kommer att försöka imorgon :) | |
| Låter som startmotorn helt klart | |
| stsrtmotorn fungerar på morgone körde 1 km parkerade och kommer inte att starta. Motor ljus lyser | |
| har någon erfarenhet när vevaxelgivare lägger av? Va blir det för effekt då? Snurrar startmnotorn trots motorn vill inte starta? | |
|
Min Renault Megane var fruktansvärt svårstartad. Man fick mala och mala med starttmotorn. Till slut startade motorn. Dock tog det på batteriet. Bytte vevaxelgivare. Nu startar bilen på 1:a försöket. |
|
|
Innan bytet kunde jag stänga av motorn när den väl startat 1:a gången och sedan startade den lätt direkt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.