|
|
|
|---|---|
|
Hej. Nu är det dax att byta klossar fram. Står inte ut att höra dessa pling och plång som bilen ger ifrån sig när man startar den och stänger av den! ;) Jag har lite funderingar. Jag har blivit rekommenderad StopTech klossar och det är vad jag är inne på. Men jag undrar om det finns andra som är i samma kaliber som StopTech och kanske bättre för samma peng? Om det nu är StopTech som gäller vilken sida är bäst att beställa ifrån? | |
|
Jag tänkte också byta belägg nu framåt våren så jag är också nyfiken på reflektioner. Men för att hitta rätt bland beläggen så måste man nog definiera hur man skall använda bilen också. Själv vill jag kunna köra bilen till vardags men den skall även ut på bana några gånger i sommar med R-däck på. 335an är ju en ganska tung bil också så jag misstänker att man behöver rätt värmetåliga prylar i mitt fall. Hur skall du använda din bil Roy? Jag funder lite kring EBC Redstuff eller Yellowstuff. Carbotech har jag hört om också. Men jag har aldrig provat annat än originalbeläggen. /DJ |
|
|
DJ jag är inne på samma spår. Kommer säkert testa köra bana i sommar jag med. Dock kanske inte pressa sönder bilen men iaf trycka på rätt bra. Det kommer säkert förekomma att man kör lite hårt på landsväg också någon gång ;) Jag har hört att Redstuff gnisslar och har sig och sånt vill jag inte ha, dom är säkert skit bra men jag kommer bli tokig om jag ska höra sånt hela tiden. Dom andra du nämner har jag inte hört nått om. Får hoppas att några kan komma med bra tips till oss DJ. |
|
|
Roy, en "poser" som du ska väl ha mysiga belägg som inte dammar och utan gnissel.. =) Stoptech blir du säkert nöjd med tror jag, pean.se |
|
|
Tjoho johme. Jag var inne ock kollade på pean.se. Hur fan beställer man klossarna? Hehe hittade ingen köp länk. Stoptech fram klossar kostar 1220. Det är inte farligt alls tycker jag. Haha vänta till sommar så ska du få se en riktig stekare när jag kommer ner cabbad ;) |
|
|
Länk ska vi mata dig också? ;-) Tror det blir runt 2500 för alla fyra belägg med frakt, billigt och funktionellt. Ser fram emot stekar-Roy! |
|
|
Haha mata? De beror på vem som matar ;) Tack för telefonnummret. Jag är fan inne på plasti dippa bilen. Jag ska iaf göra om fälgarna och grillen och bakdefusen mattsvart. Det skulle vara grymt att lacka bilen värsta skrik grön eller orange ;) snacka om att synas hehe |
|
| Haha, go for it! Länk | |
|
|
|
| Exakt min tanke. Kollat på den där filmen. Blev fan sugen | |
| Nu är klossarna + bromsvätska beställt :) | |
| Vart hittar jag en slitagevarnare att köpa? | |
| BMW, mekonomen, Autoexperten, o.s.v. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.