|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Jag söker en återförsäljare som kan beställa hem dessa fälgar. Söker endast VMR ! Finns det annars någon som kan rekommendera köpa från utlandet ? USA eller UK ? Någon kanske sitter på en uppsättning 19 " som passar till en Bmw E91 Touring | |
|
Modbargains har jag handlat av ett par gånger. Fungerar smidigt och bra. Vet inte vad priserna ligger på i England. Men det blir rätt billigt från USA ändå. Länk |
|
|
Problemet med frakt av fälgar från USA verkar vara att dom inte har någon door-2-door-service viket innebär att man får hämta dom på sin närmsta (större) flygplats. Vad detta betydde för mig var alltså att jag skulle få ta ledigt från jobbet och åka från Jönköping till Göteborg för att hämta mina fälgar på flygplatsen. Kändes inte så lockande. _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
|
Den tråkiga biten med att beställa från USA är att frakten är svindyr + att man åker på moms & tullavgifter. Sen är det som chrille säger, frakten som ingår är bara till närmaste flyplats. Kan man inte hämta dom därifrån får man köpa till en extra tjänst för ett par hundralappar till. Schmiedmann är återförsäljare här i Sverige, men dom kan tydligen inte ta hem just denna fälg av någon anledning. Beställde själv nyligen VMR fälgar. Blev 701:an. Tidigast leverans i mitten på Mars. Finns några återförsälare i UK, men ingen jag pratade med kunde på hem innan April. |
|
|
Brukar få betala $300 ungefär i frakt från USA. Sedan så går det ju alltid att lösa med tull och moms om man vill... Värre är väl om man inte bor nära en flygplats. Be någon i GBG eller Sthlm skicka med bussgods eller liknande. Jag har alltid fått hem saker från USA billigare än vad jag kan få det från Europa i alla fall (om vi bortser från BMW originaldelar som Tyskland alltid blir billigast från). |
|
|
Rätt tragiskt att man ska behöva betala över 12k för fälgar som kostar "gratis" i USA. Tex en uppsättning VMR VB3 18":are går ju på ca 5000kr i USA, men i Sverige ska man bli tvungen att betala nästan 12 000 pga tull, diverse mellanhänder och frakt. Nästan mer lönt att lägga pengarna på "riktiga" kvalitetsfälgar tillverkade i Europa ;) Har sett lite diversefirmor som importerar VMR på Blocket, nu senast: Kleemann Lars K Design. Dock såg jag det här för någon vecka sen: Länk Det där är väl en VMR V703-fälg? För endast 6990:-/19"-uppsättning, nästan för bra för att vara sant. |
|
| Hur är kvalitén på dessa fälgar? | |
| Mycket bra. Du kommer inte bli besviken. | |
|
De fälgarna som är flow formed är OK. De andra är lite hit or miss. De är tunga och sist jag beställde var två fälgar inte ens runda. Tror iofs ingen som vill lägga 5-10k på fälgar förväntar sig att få kvalitet. |
|
| Om nån nu undrar fortfarande så går det att köpa via Länk Köpte till M3:an i höstas och fälgarna fanns i lager i Tyskland. Fick maila och fråga men var inga bekymmer att handlar. Inte superlätta men inte det tyngsta på marknaden heller. | |
| Turbovin: Vad gav du för dem? | |
| 1136 euro inkl frakt för 8.5x18 och 9.5x18 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.