AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.427

M5 e34 Delar

mi
114
mikez
540iA E34 Touring -94
Godkväll! Jag har en fråga..

Passar M5 e34 delarna till en 530i e34? Och i fall det gör det. Är det värt att uppgradera sin 530 till M5 coilovers & dämpare? Kommer jag känna av någon skillnad vid körningen?

Mvh
Passar: Ja, så länge det är de vanliga dämparna från 3.6, skall det passa bak bör du ha nivåreglering på din bil...
Värt: Nej, Skall du ha dämpare i bra skick får du förmodligen köpa nya...
Skillnad: Ja om dämparna är i bra skick medans dina gamla är kassa...
Alternativ: Köp nya "ebay dämpare" för 3-4000, tex coilovers som är justerbara i höjd.
mi
114
mikez
540iA E34 Touring -94
Okej! Hur vet jag om jag har Nivo på min bil? Kan man kolla upp det på något sätt eller inte? Har inte en aning egentligen!
mi
114
mikez
540iA E34 Touring -94
Jag bör ha luftfjäder misstänker jag.. Och det har jag faktiskt ingen aning om.. Aldrig tänkt på det. Får ta ett kik på det idag
Ingen luftfjäder. Sitter en hydraulslang som går till de bakre stötdämparna, en till varje så klart...Har du nivåreglering på din bil o monterar dämpare utan måste man lösa återcirkualtionen av vätskan, går inte "bara" att plugga. Saknar du nivå blir det kinkigt att montera nivåreglerande dämpare, lär innefatta "en del" rördragning, montering av ackumlatorer samt förmodligen en annan servopump...
mi
114
mikez
540iA E34 Touring -94
Okej tack för svaren. Men min bil har inte nivåreglering. Och coiloversen från m5an är inte nivåreglerade!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.