|
|
|
|---|---|
|
Som rubrik ..... Vet att svarta oljefilterhållaren sitter på vänster sida i framkant motorn ( från förarplatsen sett ) , under motorkåpan .... Fråga : har för mig att det va 6-kantskalle på den ?? Nån vet storlek ??? Oljeplugg under en "lucka" i plasten under motor , nån vet storlek ?? Blir troligen antingen castrol edge 5w-30 eller BMW 5w-30 från www.levoil.de | |
|
Olje filter behållare är 36 mm. Olje plugg är 17 nyckel. |
|
|
Bytte på min förra veckan. 520D LCI -08 med 177hk N47 motor. På min var det hylsa 32mm. Bottenplugg mycket riktigt 17mm. Täcklocket under pluggen är 8mm hylsa. Läste oxå mig till det var 36mm innan bytet, men när väl bytet skedde så visade det sig att detvvar 32mm. |
|
| Hmm....Minns inte redigt men vid oljebytet på en 520D F10 -12 så har jag för mig att oljefilterlockets 6-kant var mindre än 32mm, själva filtret är ju typ 35mm i diameter, men minnet kan svika mig helt*haha*, men gällande filtrets diameter är jag 100%, betydligt mindre oljefilter än jag är "van" vid... | |
|
Kommer man åt filtret underifrån eller överifrån? Vilken motorkåpa är det som måste monteras bort? Har precis bytt olja och tänkte ta filtret också. Min är en -09LCI 320d N47 |
|
|
Har kollat på min 320D e91 177hk 2009 Lossar motorkåpan över motorn ( rycker lätt uppåt i " framkant motorn / änden mot fronten av bilen ) , sen drar den utåt ... Höger sida när du står framför bilen är en svart " oljefiltershållare" , min var 74mm diameter ....... JAG köpte oljefiltersadapter på Biltema för VAG / Audi. Som passade perfekt på ! Resten klarar du nog ; ) ... Använd BRA olja med Bmw LL04 klassning |
|
| På min bil fanns inte nått sexkant på ovansidan filterhållaren , helt slät. | |
|
Tackar! Jorå. Jag har hällt i Q8 10-40 formula V som har LL-04. Dyrt.. 1200kr för oljan. |
|
|
Jag gav 800:- inkl frakt ( delade frakt med grannen ) För 12 liter Castrol Edge FST 0w-30 , till ytterdörren ; ) 1200:- ? Gick du rakt in på Q8 tappen o köpte ? |
|
|
Fanns inte såmycket alternativ i Gävle. POlaren jobbar på Swedol, men det hjälpte inte. Blev närmaste OKQ8 mack och litersflaskor dessutom! Rånad, men nu äre iallafall ny olja i motorn. //Anders |
|
|
Min 520 (09) och farsans 320 (09) hade 76 mm 14 kanters lock, betällde denna: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.