|
|
|
|---|---|
|
Jag söker efter coilovers till min bmw e36a! Jag vill inte ha ta technix! Men vad rekommenderar ni andra? Jag ska ha bilen på nån enstaka trackday, gatbil och mest glidarbil! Vad passar då till min? Har hört märket JOM att det ska vara bra, men har även varit inne på ksport och xyz, får max kosta 5000kr Tack på förhand! Med vänlig hälsning, björn | |
|
Vill du inte ha technix ska du inte välja JOM heller. Är din budget på max 5000:- får du inte så mycket bättre grejer än detta. Lägg på lite till så får du tex k-sport som du själv nämner som är bättre grejer än tidigare nämnda. D2 kan du även kolla på som är likadana grejer som k-sport. |
|
|
Okej, misstänkte väl det! Jag har fått ett pris på xyz som ligger lite över 5000kr s |
|
| Men är jom och ta inte hållbara eller varför hör man dåligt om TA? | |
|
Jag hade JOM tidigare och kör även bana. Jag var nöjd med dem annars förutom att fjädrarna bak var lite mjuka. Men du kan ju köpa hårdare fjädrar från tex BC racing via J-spec för 500:- styck. De höll c:a 4000 mil så small höger dämpare fram. Dels pga hål i vägen i Tyskland som var huvudorsaken till att den gick sönder. Small ordentligt. I det stora hela var jag nöjd med dem förutom bak fjädrarna. |
|
|
Åh fan! För det är just bakdämparna som måste bara bra, för dem slår i hjulhusen nu :/ |
|
|
Hade samma problem. Mina fälgar sticker utanför med c:a 2 cm. Fixade det med dubbla fjädrar. Men köper du JOM, så hade jag siktat på att byta bak fjädrarna. Kör själv med 10 Kilo starkare idag och den är stenhård. Skulle du vilja så har jag ett par fjädrar som är 4 kilo starkare. Har rullat c:a 2 månader och priset är 800:- inkl frakt så fall om du är intresserad. |
|
|
Aha okej :) Ja jag får se om det blir jom eller xyz! Tack då vet jag det :)! |
|
|
Lite över 5000kr för ett XYZ-kit är ett väldigt bra pris! Så till! Var fick du det priset förresten? Eller är det begagnat? ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 |
|
|
Okej :) får nog bli så! Av en kille här i västerås som äger en egen firma gällande trimning, väghållning osv :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.