AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.328

Info om denna M3e92

Sida 2 av 2
Ja
153
Jakobenkvist
Mercedes C63 AMG kombi 2011
BMW M3 E46 "CSL" ESS 2002
BMW 320d x-drive M-Sport E91 2010

Visakort fungerar inte i tyskland, inte ens de stora handlarna har kortterminal. Enklast är överföring. Mvh Jakob
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Precis, stod hos handlaren där jag köpte min 550 och skulle köpa några mindre tillbehör och blev väldigt förvånad när dom inte tog MasterCard. Visserligen en mindre handlare på landsbygden men dock en auktoriserad sådan.

Dessutom är ju kursen för kreditkort oftast sämre än den du får vid banköverföring.

___
//Ulf
ck
70
ck75
E92 M3 2008
Jag köpte min gamla m3a på kort för ett par år sen, den handlaren tog kort men la på 3% för kortavgiften.
Visa användare
264
thuveson
335 M-pkt e92 2008
H&R 50/25-Eisenmann-Cobb AP

Peugeot 307 SW 1.6 HDI 07
"Vardaglig trotjänare"
Okej. Banköverföring får det bli vid eventuell affär.

Dock till den stora frågan som alltid ställs. Vart ska jag titta extra noggrann? Vad slits mest om bilen är hårt körd, exempel drivlina, låda?

The sound from a big M :)
Le
356
LeMans Blå
M3 cab -09 LeMans Blå
530 XD touring -18 Sophisto Grå
Porsche 911 Carrera S Cab -20
Polestar 2 -23
Volkswagen Caddy -17
Volkswagen eGolf -19
Japp ingen övernattning, lämnade Stockholm vid 8.30 med buss till Skavsta. Kom till handlaren vid 15 tiden, sedan rullade jag i väg genom hela Danmark, hemma i Stckholm vid 07.00 på morgonen. Fuskade lite och tog gula exportskylltar och ingen vagnskadeförsäkring (inte så dyr bil denna gång). Så skall man ta hem en M3 så får man lägga på 3000.- för försäkring samt ca 800.- för röda exportskylltar.
ni
17
nicklas1980
730d facelift 08a
Håller med att det är billigare och lönsammare att importera om man har ekonomisk möjlighet men samtidigt så är det en större risk att det kan gå fel och kosta skjortan.
Varför är det en större risk Nicklas? Du säger ju emot dig själv. Först skriver du att det är billigare och lönsammare och sen att det är större risk och kan kosta skjortan. Det kan kosta dig skjortan även om du köper här i Sverige. Som alltid: gör din läxa och kontrollera historik och skick, oavsett om du köper här eller i Tyskland.

/Anders
Jag känner väl oxå att det är något svårare/krångligare att kontrollera en bils historik/ägare på tex en tysk eller italienimport, likaså måste man ju veta att bilen är betald och att "ägaren" verkligen säljer? har bilen vandrat runt bland flera ägare/handlare på kort tid tex så kan det va ett tecken på att nåt är skumt.. Den biten är lättare att kolla i Sverige. Köper man däremot av en större märkeshandlare utomlands så är risken att bli lurad inte större än här men priserna är oxå högre där precis som här..:-)

En euro kostar idag bara 8.30 vilket helt klart främjar ett köp av bil söderut.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.