|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
| Du har fått det helt om bakfoten, förmånsvärdet har enbart med bilens nypris inkl utrustning, samt den aktuella statslåneräntan, att göra. Du kan själv läsa på skatteverket hur det räknas fram. Hur många avgasrör, cylindrar, högtalare etc har inget i sig med förmånsvärdet att göra, precis som du ju själv upptäckt med nya 525d mot den gamla 525d. | |
|
jhellstrom; jodå jag kan formeln för tjänstebilsbeskattningsberäkning (långt ord!) men det är det att det förmånliga paketet med x-drive comfort edition som var hyffsad rabatt och därigenom förmånsskatteoptimerat inte finns än till 5-serien LCI än så länge. Priset för identiskt utrustad LCI är ca 20 lax högre än pre-LCI bil, och då får man inte med x-driven!! |
|
|
Men då är det väl som det ska vara. Det fanns inga comfort edition under första åren på f10, det tar man till för att hålla uppe den vikande försäljningen. Nu tycker man att man har en "ny" modell och då lämnar man inte dessa rabatter. Se kan jag tycka att bmw sverige kan sänka i prilistorna 10% och ta bort rabatterna, samt skippa gratisservicen som ju också förmånsbeskattas. Vilket inte drabbar audi eller mb föraren. |
|
| jhellstrom; Det var visdomsord. Prutmånen och servicen är onödiga förmåner! | |
| Vi som köpare får väl ställa kraven. När jag var anställd gick det inte att motivera en 20.000 dyrare BMW än Volvo, även om servicen ingick. Vidare baserade vi löneavdrag etc på förmånsvärdet och då blev det än värre pga BMW's i sammanhanget höga rabatter. | |
| Det blir bara paket för 520d med xdrive och automat. Inte för 525d. Så nu skall alla åka samma sura 520d.... Kom igen BMW ge oss paketen också på 525d och 530d | |
|
525D är väl samma motor, eller är det sexa igen? Om kag var som du som gnäller så mycket så skulle jag köpa en mercedes istället om nu priserna är då mycket bättre där. Lycka till med att få en vettig motor billigt där. |
|
|
Åja, en 520d gör 0-100 km/h på 8,4 sek, vilket är vad man fick ur en Porsche 944 på 80-talet, så att kalla den för sur är väl att ta i? 525d har samma "grund"motor men skiljer sig både avs hårdvara och mjukvara från 520d. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Business 520Td LCI ligger på 333000 istf 389000 då ingår reviderade comfortpkt nu med rattvärme men inte originallarmet samt Xenon. LED dimljus blir option. Vill man ha komfortstolar måste ngn line väljas! ///Mårten |
|
|
Trodde först de hade glömt justera bilderna, men nu när Visualisern är släppt på LCI:n så ser man att de nya "vecken" i fronten mellan strålkastarna och grillen inte finns på M-sportfronten. Där ser man. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Jag tolkar den tyska utrustningslistan som att man inte längre kommer att kunna beställa sportautomaten till 520d? Däremot kan man beställa till paddlar till den vanliga lådan. Lite surt då jag har sportautomaten i dag och ska beställa lci snart. Jag är så nöjd med min nuvarande F11:a att jag ska beställa exakt samma bil igen fast en 520xd den här gången. Jag har en av de första F11:orna så jag har varken start/stop, elektrisk baklucka eller Bluetooth så jag får ju lite nyheter ändå. |
|
|
Ja, det verkar som det valet utgått för 520d. Fin bil ändå, så du blir säkert nöjd! ---- BMW CS #6212 |
|
|
När kommer LCI 520d Xdrive ut på hemsidan? Snackade med en säljare tidigare i veckan och den blir sjukt bra prissatt. Sedan med comfortpaketet inkl automat listar typ 380k eller något liknande? Man skulle ju vilja lattja lite med utrustningsalternativen online. :-) |
|
|
520d xDrive sedan Business Comfort Edition 355 000 SEK inkl moms. Förutsätter väl att man leasar som tjänstebil... /Udo Dirkelsniff Min blogg: Länk |
|
|
BMW 520d xDrive Sedan Business Comfort Edition 5B91 Utrustning, standard 1CC Auto Start Stop Funktion 1CD Brake Energy Regeneration 205 Automatisk växellåda med Steptronic 230 AG Kod 258 Runflat däck 2K1 LM Fälg V-eker 236 17" 2PA Låsbultar 428 Varningstriangel 494 Stolsvärme fram 4AT Interiörlist Svart högglans 4U2 ECO PRO 502 Strålkastarspolare 548 Hastighetsmätare 698 Landskod 2 för DVD 6AC Intelligent emergency call 6AE TeleServices 842 AG kod 850 AG Kod 853 Språkversion Engelska 885 Svensk instruktionsbok 8KA Ag kod 8SM AG kod 8TF Ag kod 8TG AG kod 8V1 AG-kod Utrustning, paket ZRS Komfortpaket 248 Eluppvärmd ratt 431 Automatiskt avbländbar innerbackspegel 465 Fällbara ryggstöd 508 Park Distance Control (PDC) Bak och fram 534 Klimatautomatik 6NS Bluetoothförberedelse Professional samt USBanslutning /Udo Dirkelsniff Min blogg: Länk |
|
| Narvselius: Jag kan inte se att man uppdaterat sajterna med LCI på varken tyska eller svenska sidorna. Mineralvit saknas, fälgar, priser, paket, priser och konfiguratorbilderna är fortfarande de gamla. Är du snäll och skickar länk till det du hittade. | |
|
Rennwagen - allt finns tyvärr inte ännu. Vad som finns är: Tyska prislistan lite längre ned på sidan: Länk Här har du interndokumenten som Charlie skickade till mig. Kolla sista sidan för alla datum för släpp av konfigurator, broschyrer, bilar mm (gäller dock endast UK) Länk ---- BMW CS #6212 |
|
|
Tack narvselius. Inser att alla kommer att välja 520d och 525d tyvärr blir ointressant pga paketet. Värt däremot att hålla tungan rätt i munnen när man studerar prislistan för automat ingår i 530d och det gjorde det inte innan. |
|
|
Hur mycket för 520xd Touring då? Ingår automaten (såg ut så på tyska pdf:en)? Men inte Xenon i business?! |
|
| Xenon är standard i Tyskland i alla fall om man tittar i katalogen. Hoppas det är likadant i Sverige. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.