|
|
|
|---|---|
|
Hej.. Tänkte sälja min E39 nu, men innan jag lägger upp den på Blocket behöver jag er hjälp med vad jag kan få för den.. Den går bra och sådär, men AC:n är trasig och det är pixelfel på den.. Den har rullat 30800 mil och är 99,5% rostfri. Bild på den: Länk | |
|
Personligen skulle jag inte ge mer än 8-10k med den infon du gett. Utrustning osv? Vänligen Mattias |
|
| Jag håller med Subsoil men du kan säkert hitta någon som är villig att ge några 1000 lappar till. | |
|
funderar också på vad man kan få för min e39! i mitt fall är det en 528IT alpinvit med 25k på mätaren och rost finns på en del ställen samt en skada på kofångaren, ny bytt ruta som spruckit igen :P fina vinterdäck men sommar däcken är skit.. MoK värmare ny servad idag med olja t stift och filter Va tror ni? |
|
| oh glömde Xenon eftermonterat i den också :P | |
|
har du för utrustning i din bil juniorS jag har t.ex regnsensor soft close på bakluckan, 2zons klima och Ac som funkar, m sport ratt med multi knappar |
|
| Runt 15 får du nog om den inte är för rostig samt bes/skattad ett tag framöver. | |
|
nej inte för rostig det är bara massa synlig rost som inte är vackert att titta på! men funderar på om jag skulle fixa upp lacken överallt men verkar va svårt att få till utan att bilen ser fläckig ut efteråt |
|
| TS: Är din bil montrealblau? :P | |
| 8-10000kr tycker jag är lite dåligt.. Kollar man på Blocket, så ligger de fungerande E39:orna runt 20-25000 | |
| Jag har ingen aning om vad det är för blå färg | |
|
det är just det som är problemet! det är fantasi priser på e39or idag... |
|
|
Länk är det verkligen rätt pris på denna? |
|
| Filthee: Det jag tycker drar ner värdet på den bilen är det höga antalet mil | |
|
jo det tycker jag också! vad skulle man kunna ge för en sånn? att den är manuell gör den ju väldigt ovanlig så antar att vissa kan ta vad som hällst för det |
|
|
Detsamma gäller min bil, antar jag.. 1. Det är en gammal 98:a 2. Den har rullat över 30000 mil 3. Det är inget märkvärdigt med den (inget M-paket, ljudpaket eller så) Det som är imponerande med min bil är att den går så jämnt och fint i motorn trots de långa milen och att den nästintill är rostfri |
|
| Dieslar med lite mil på mätaren brukar inte avskräcka så mycket som på en bensinare. Men det finns ju en jäkla massa E39:or med en bra bit under 20´ mil på mätaren. Troligen ett stort mörkertal bilar med "normal" till hög mätarställning som är dolda bakom backade mätare. Det verkar ofta som att folk tycker att en gammal E39:a har gått långt om den gått 20-25´mil. De tyckte det även för fem år sedan och för 8 år sedan :) Men tiden kan inte stå stilla. The show must go on, som Freddie Mercury skulle sagt. | |
| ja och jag börjar överväga om inte jag skulle ta och skaffa en e61 men gillar inte karossen lika mycket MEN dieselskatten blir ju bättre än på e39an så det talar ju faktiskt för ett sådant köp | |
|
Filthee; 530d Touring 5vxl E39 är inte direkt ovanlig eller vad sägs som ca 18862st vänsterstyrda under åren 1998-2003 varav drygt 1000st det sista året. Jämför det med antalet 528i Touring 5vxl E39 som är ca 4073st M52 och ca 2393st M52TÜ i vänsterstyrt Europautförande. Om det sedan finns få exemplar i Sverige är det bara att importera ett från kontinenten. JuniorS; 15-20tkr bör du kunna få om du gör en vettig annons har sommar och vinterdäck och den inte ser skabbig ut. M-Sportpaket kom mars-99. 30000mil är väl ungefär vad man kan vänta sig av en 15år gammal större bil. Mvh Stephan |
|
|
JuniorS, en e39 utan fungerande AC är verkligen inte trevlig att köra sommartid, och eftersom din är trasig utgår iaf jag att det värsta är trasigt, kompressorn. Där av min prisidé. Sålde min e39 523iT -97 nyligen för 7k ( rost, trasig ac, 25k mil, dålig viscokoppling, dåliga vinterdäck och inga sommardäck ). |
|
|
Stephan: Jag ska försöka.. Jag tänker vara ärlig och skriva det negativa med bilen, som en del brukar skita i.. Tittade på en E34 igår.. Den såg riktigt schysst ut, men det visade sig att bilden var tagen på våren 2010.. Den var rostig lite överallt, så det var en riktig besvikelse.. Ändå försökte han få 22.500:- för den.. Subsoil: Eftersom bilen hade stått på en parkering i över 2 år innan jag köpte den, så misstänkte jag att AC:n bara hade dunstat (eller vad den gör).. När jag gjorde kylarbyte på bilen, så passade jag på att titta på AC-kylaren och den var helt murken.. Det räckte med att skrapa lite på den så rasade det grejer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.