|
|
|
|---|---|
|
en återkommande fråga. Kan dessa passa på min E21 318I: BMW E30 original alu-fälg. 175/70/14 ? Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! | |
|
ja det är ju samma bultmönster i alla fall, sen vet jag inte riktigt hur det är med inpressning! |
|
|
Tror inte att E30 orginalfälgar passar rakt av på en E21:a.. Misstänker att E30-fälgarna kommer att gå emot fjäderbenen på en E21:a. Alltså, E30-fälgarna breddar för mycket inåt. |
|
|
stensth; Kollade på din Alpina i galleriet och måste säga att det är den snyggaste och stilrenaste E30:n jag någonsin sett! Ska nog skaffa mig en likadan efter vintern!! En fråga, hur får man på 5-bultade fälgar på en sådan? Mvh /Manray/ |
|
|
Manray: En får tacka att du tycker den är stilren. Men de fälgarna finnes ej längre på bilen utan det sitter orginal på. Vi kan göra ett jämt byte! *ler* Näe, skämt å sido. Den är till salu om du är riktigt intresserad, men priset är inte billigt, ligger inte under sex-siffrigt! Angående frågan om fembult så är svaret att det är inte fembult på Alpinan utan det är fyrbult, 4/100! En st 320-80 finnes till salu! Ska det vara på det viset?! |
|
|
He he, ok! Men är inte ACE fälgarna fembultade då? Jaja...=) Om man köper en E30 + denna frontspolier Länk + denna "häckspoiler" Länk , ser den ut likadant som din nu utvändigt (förutom fälgarna)? Vill ha! =) Tack för att du tar din tid! ;) /Manray/ |
|
| "Häckspoilern" såg mer ut att vara BMW:s egna "lilla" M-spoiler! | |
|
Stämmer men är BMW:s är lite mindre, va? /Manray/ |
|
|
Manray: De fälgarna hade dubbla bultmönster! Ja då ser den ut som min utvändigt. Om du kollar riktigt noga på bilden som du skickade på frontspoilern så ser du att det är en detalj som saknas på det kortet, gissa vad?! |
|
| Micke80: vad jag vet så är lilla M-paketets spoiler i hårdplast samt att den täcker bara bagageluckan. Alpinas spoiler är i mjukplast och täcker bagageluckan samt skärmarna. | |
|
Stensth; hmm =). Det är lite saker som skiljer men jag vet inte om det var dessa du menar? 1. Du har singeltorkare. 2. Du har två bakspeglar. 3. Du har takantenn. Angående spoilern ser jag ingen skillnad! Tyvärr har jag inget Alpina-tränat öga! =) /Manray/ |
|
|
Sen har du ju en B6:a och inte en B3:a! /Manray/ |
|
|
Manray: Det tänkte jag faktiskt inte på det där med singeltorkare eller takantenn. Det jag tänkte på var just backspegeln, undra varför den inte finns med på bild! Spoilern vet jag inte om den skiljer, tror inte det. Det var längesen jag tittade på min spoiler, min bil står mest i garaget och luftar sig! Jo, det är ju sant att jag har en B6, kan ju inte åka omkring med en 2,7L sexa ju! När man kan åka med en 3,5L i samma kaross ju!=) En st 320-80 finnes till salu! Ska det vara på det viset?! |
|
|
Hehe, nej det kan man ju verkligen inte göra! =) Har sett flera Alpina med endast en backspegel, vet ej vad det beror på... Men iaf tack för infon.! /Manray/ |
|
| Stensth: Har sett E30 med denna typ av spoiler i alla fall, såg en senast idag! Och E28:or (M535i) med orginalmonterat M-paket brukar ha denna typ av spoiler, finns även till E24:an.. Jag tror jag vet vilken spoiler du tänker på och den satt i såna fall orginalmonterad på bla 323:ans E30! | |
|
micke80: hmm, det kanske finns då? jag vet att den går att beställa i alla fall som orignaltillbehör den spoilern. Jo, e28:or vet jag att det satt på. Hade det på min M535:a samt att far har det på sin M535:a med! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.