AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
387

Sälja 530i Touring- 2001

Ro
15
Robert F
330xi - 02
Har under 2 mån försökt sälja min bil. Har haft en hel del intressenter - ingen har nappat. Är intresserad av era erfarenheter av bilmäklare i Sthlm-området

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Kan ligga bilköparpsykologi i det hela som det kallas. Bilar över 100kkr köpes helst hos handlare med garantier, låter löjligt men ett par handlare har bekräftat det hela för mig. Prova Thomas Sund Valhallavägen 086670055 duktig kille.
Asken
ok
4
ok
328i -98 e46
Hej, har du bilder på din bil + lite info. Jag är intresserad av en bmw 530 el liknande.

/Ola
Robert F; jag vet att det inte är min sak, men jag undrar varför folk köper en bil för ca 500.000 och efter några månder försöker sälja den?
Du vet säkert att värdeminskningen är som störst det första och andra året. Behåll bilen minst ett år till så får du ut lika mycket som du skulle få idag!

/Manray/
Ro
15
Robert F
330xi - 02
Manray:har haft bilen i ett år - söker nu en ngt mindre och sportigare BMW m motsvarande ålder (och därmed prisfall). Eftersom jag trots allt är mycket nöjd med bilen kommer den inte att säljas till något underpris.

Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Robert F: Det kanske finns någon med en mindre och sportigare BMW i nyare årsmodell som har samma "problem" som du och vill ha en större bil (läs: 530iT -01). Då vore ju ett byte bra för er båda, dvs ni slipper värdefallet och eventuella marginaler som en förmedlare skall ha. Testa att annonsera som "Bytes"...

roadZter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.