|
|
|
|---|---|
|
Undrar vad som skiljer dessa bilar förutom motor,breddning,spoilers. Jag tänker på chassie och uppbyggnad. Mvh CS | |
Peter |
Tjoho jag äger både en 325 -88 och en m3 -87.. har iof inte forskat så mkt i skillnaderna men... bromsar, lutning på bakruta (för att få mer luft till vingen i bak), utväxling (växellåda), sen tycker jag mig se att chassit är föstärkt och mer uppstyvat här och där, större hjulnav (5bult dessutom), sen är inredningen och utrustningsnivån ofta högre.. men största skillnaden märker man nog om man sätter sig bakom ratten och ger sig ut på en krokig mindre väg :) lite svårt att jämföra min bilar eg. då 325:an är en gatbil och m3:an en ren banbil utan inredning.. men kanske gav det lite svar på din fråga...(har säkert missat massor) |
Peter |
läs om m3:an här: Länk |
| I stort sett allt skiljer! Förutom grill, huv, baklysen och en del smågrejer samt en del av inredningen. När det gäller chassiet är det nog mycket som är annorlunda där också. | |
|
Det finns tre st plåtpaneler som samma som vanliga E30, huv, taklucka och tanklocksluckan. Sedan är det tidigare inlägg varit inne på många små detaljer. En lätt missad men väsentlig skillnad är att M3:an har limmad framruta (och bakruta vill jag minnas) för ökad vridsyvhet i karossen. |
|
Grusse |
Ska man vara riktigt noga så är inte huven identisk från vanliga E30:n, hålen som håller klädseln på insidan av huven på M3:an är 0,5mm för liten på vanliga E30:n och alla hålen finns inte heller. :) Men det är ju inte svårt att borra dom, men först då är dom identiska. |
|
Grusse.. He he. det var ju klart att du visste det!! Min M3 E36: Länk |
|
|
0.5 mm :] underbart hur har du fått reda på det? haft lite och göra och börjat mäta för skojs skull. /G |
|
Grusse |
He he, japp mätte bara för skoj skull:) nä, men efter att en motorkudde gått av så att motorn slagit en liten bula i huven så tog jag huven från reservdelsbilen och lämnade in den för lack ifall att det skulle bli nyansskillnad. Sedan när jag skulle sätta dit klädseln under huven så saknades några hål, och dom befintliga hålen fick borras upp 0,5mm för att inte förstöra plastnitarna som håller klädseln. |
|
Grusse: he he. Ok jag förstår... Min M3 E36: Länk |
|
|
HAHAHAHAH.... är det sant? antog att det var grussse som skulle veta något sånt! Förresten, har du sådana spacers kvar? annars måste du fixa fram sådana! för nu snart börjar den "Lilla" renoveringen att rulla igång =) sen så skulle jag vilja låna etk av dig ante så jag kan leta lite försvunna prylar!!! =) Mvh Janne Mmmmm Som i Marabou!?!?!? eller var det M3??? |
|
Grusse |
"White beemer" Jag kan har inga sånna spacers ligger, men kan tillverka ett par åt dig om du vill? |
|
jo, vi kan höras någon dag så kan vi komma överens om något! /janne Mmmmm Som i Marabou!?!?!? eller var det M3??? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.