|
|
|
|---|---|
|
Hej på Er! Har funderat på att skaffa en till BMW efter vintern och skulle gärna vilja få tips om vilken som är den rätta/bästa för 100"! Så här har jag funderat: 325 E30 (inköp + styling + div. = 70-80 tusen...) 325 E36 (har väl allt som ovanstående fast nyare för samma pris?) M3 E36 (importera, kanske för dyr i drift?? M5 E34 (gillar mkt men dyr som attan att äga?) Har Ni fler tips? Vad rekomenderar Ni? Alla svar mottages gärna! Tack på förhand! /Manray/ | |
|
Sattsa på en 325:a e36 tycker jag iaf :) // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
Det beror förstås på anledningen till ytterligare en bil, dvs vad skall du ha den till? Är det bara för nöjes skull tycker jag du skall satsa på nåt du INTE har idag om det skall ge nåt, dvs en cab. Förslagvis en 325/328 cab -94/95. Håller dessutom värdet hyfsat bra. Eller kanske en 325 cab -91/92:a (E30) för ca 60 tkr. Lycka till! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
För hundra tusen så skull jag köpa någon av sista årsmodellerna av E34 eller nått sånt. Duger bra med en 520 tom 518 på vintern. MVH Hasso |
|
Håller med Hasso där, lite overkill att åka M5 eller M3 i snöslasket. Satsa på en E34:a 525iX, då åker du tryggt och trivsamt hela vintern. Har du dessutom 100k att lägga så räcker det ju till en Touring. Snygg och användbar till det mesta! Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! -> |
|
|
Manray: Jag håller med "ollen", för att vi skall kunna ge dig ett bra svar på din fråga bör du inkludera vad du har tänkt dig för användningsområde. "hasso" skriver att 520 alt 518 (E34) duger bra på vintern, men i ditt inlägg skriver du att du skall inhandla bilen efter vintern... roadZter |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ja där läste man lite fel då :)) MVH Hasso |
Tigerr |
525iA 1995 Tigerr |
Grusse |
M3 E30 |
|
Utan tvekan M3 E30 om du är ute efter en rolig bil. |
|
|
M3-E30 utan tvekan. En blivande klassiker som kommer att stå sig i pris, kanske tom. att öka. //Marin |
|
|
Ska man ha en bruksbil så kanske en 520 eller tom 523 96:a (e39) går att få in i budgeten....kolla dock så att du inte får ett dåligt ex. /Simon |
|
|
Inte E36 325 ta då hellre 328an,får du förmodligen för 80´-90´ efter vintern(C)Sedan 10´lägre. Personligen skulle jag hellre lägga pengarna på en 3.0csi i toppskick.Där har du en som behåller värdet trots inflation om den behåller skicket(måste vara den snyggaste BMW byggt efter 2000cs). Henrik |
|
|
he rik: amen to that brother ! jag skulle oxå satsat på en 3.0csi, dom är bara för snygga... eller en 02:a, då får du _MYCKET_ pengar över till annat :) |
|
|
Då säger jag en M3-e30.... Vilken glädje!! "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
|
Hej alla! Tack för många fina svar! =) Bilens syfte är att vara en rolig vagn samt som kommer att användas som hobbybil! Den ska stå i garaget där den kommer pedantskötas och ibland komma ut på en sväng! M3 E30 var inte ett dåligt alternativ! Men jag har ju ganska lång tid att fundera! =) Ha det bra! ps. Det ska bli en lite ovanlig bil, just som en M-bil eller en vanlig E30 (ser inga), det kryllar ju av E36:or och E34:or" ds. /Manray/ |
|
Peter |
köp en "UR-M3:a" ;) |
|
Stämmer in i kören som säger M3 E30. Kanske en Alpina E30, ballast är ju 3,5'an. Mr C |
|
|
Tjena Jag håller med de flesta här. Vill du ha en riktigt rolig bil så ska du satsa på en M3 E30 eller en Alpina B6 3,5. Även det är en extremt rolig racer. Lycka till med köpet "If everything seems under control you're just not going fast enough!" Mr ///M Power |
|
|
köpa en ovanlig bil? köp min ur ix! en topp bil... kan man till och med köra på vintern:) |
|
|
Varför inte en M635csi eller kanske en M5 e28, de passar utmärt som hobbybilar... vill ha!! BMWCS #04759 BMWCS Syd KAK |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.