AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
415

Vrid skillnad vid kallare väder!

Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Idag blev jag lite rädd då jag skulle visa förra ägaren av min bil hur otroligt bra den gick efter chippningen... SEEEG! Hände ingeeenting! Sen nu i kväll så drog jag på lite och fy f'''n vilket ös det var helt plötsligt! Viste att det skulle vara skillnad, men inte sån stor vid kallare väder! Har ni samma erfarenhet? ...Som dag och natt!
Danne

H U M A N R A G E
Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Luften är syrefattigare när det är varmt ute, därav skillnaden... Min stressfläkt är seg vid +30C. Vill inte göra dig besviken dandelue men chip, feritta och green cotton gör kanske 10-20hk på din bil mot orginal tyvärr, kan ha fel dock...
Ha det bra!
Asken
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Infot om bilens hästar kommer från Claus på Turbo Center Stockholm. Gjorde nån specialare med preppat special intake och chip bl. annat. Kan inte annat än tro på snubben som designat trimmningen...

H U M A N R A G E
Länk
Väder/klimat skillnad gör mer skillnad på Turbo- bilar... men visst ju kallare luftintag desto bättre för motorn... men som sagt... turbobilar märks det mycket..
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Claus är ju duktig på det han håller på med. Preppat insug= green cotton eller mekaniskt bearbetat insug?
Mvh
Asken
Ki
14
Kill emAll
528iM-99
530-89 med kompressor
Tycker att Dandelue ska prova LUSTGAS,
Om du så mycket skillnad när det är vrmt och kallt på en chippad m3, så tycker jag du skall skaffa vattensprut också

Vad vore världen i all sin glans om inte BMW fanns.
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Ledsen Kill emAll: förstår ej vad du menar...?

H U M A N R A G E
Länk
Ki
14
Kill emAll
528iM-99
530-89 med kompressor
Jo , du skrev att du märkte skillnad när det var värmt(dagen) och kallt(kvällen), jag förmodar att du menade nu i dagarna när temperaturen är typ 30 på dagen och 20 på kvällen.
Då menade jag att ett lätt sätt att få lite mer hästar under huven är just att spruta in en dimma med vatten i motorn,då kyler du motorns kompressions luften i motorn ännu mer och kompet ökar.

Bo
369
Booya
530iA Touring -94
Kill emAll: Kompressor...låter skoj! Hur mycket pyssel är det att få till det? Med montering, PRIS, förstärkning och besiktning?

Vore trevligt om du kunde berätta!
Ki
14
Kill emAll
528iM-99
530-89 med kompressor
Jo tjena Booya.
Jag har byggt min kompressor själv, kostnaden för detta är inte så mycket typ 4000:- men det tar ju lite längre tid istället.
Kan man meka med svårighetsgraden 3 så kan man bygga själv , anners är det nog bäst att lämna in bilen, typ hör av dig om du vill veta hur jag har byggt eller ring till GIK Turbo teknik.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.