AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
384

Oljeläck från Vanosen?

pj
3
pjotr
Z3M -99
Nån som har erfarenheter av det? Verkar som att packningen i framkant vid vanosstyrningen gett sig... Borde inte vara så svårt att fixa, men det är j-ligt trångt under huven...

Grusse
Vet en kille som o-ringen till vanosen pajade för. Han hade dock en M3 E36 97:a, men det är ju ingen skillnad på motorn. Blev bra efter att dom bytte o-ringen på den, och särskillt svårt är det nog inte heller. Lycka till!
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Lustigt att sånt inte händer på dom gamla "slöa" 3.0:orna... ;)
Drog BMW ner byggkvalitén med tiden?
bl
2.294
blixten
325i -88
Det är o-ringar och magnetventiler i vanos som är defekta och snarast bör bytas ut. Det är risk för vanosras. Läckaget beror på att det blir för högt tryck på insidan.
Mosse, det är inte bara fel på byggkvaliten utan på konstruktionen med ! Kolla E46-an tredje generation av M3 som dras med problem som motorras!?
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Precis för det har ju inte funnits några motorras på tidigare modeller......

Jag skall nog sälja min M3 och köpa en M3 3.0 från -93 istället. ;)
Min 10 månader gamla vanos (som byttes pga rassel på goodwill) började läcka vid en kabelgenomföring i närheten av en av magnetventilerna. BMW Solna bytte hela vanosen igen! Helt gratis.
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Att det skulle ta sån tid för er att fatta att 3.0:orna är mest driftsäkra! ;)
Johann...byte rakt av?
Johann, visst har det funnits bl.a. motorras på tidigare modeller med men är det inte dags för BMW att åtgärda detta på de nya bilarna som säljs idag?
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Mosse,

Vid närmare eftertanke tror jag behåller min. ;)

M 3, Jag är övertygad om att BMW jobbar på problemet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.