|
|
|
|---|---|
|
Nån som har erfarenheter av det? Verkar som att packningen i framkant vid vanosstyrningen gett sig... Borde inte vara så svårt att fixa, men det är j-ligt trångt under huven... | |
Grusse |
Vet en kille som o-ringen till vanosen pajade för. Han hade dock en M3 E36 97:a, men det är ju ingen skillnad på motorn. Blev bra efter att dom bytte o-ringen på den, och särskillt svårt är det nog inte heller. Lycka till! |
|
Lustigt att sånt inte händer på dom gamla "slöa" 3.0:orna... ;) Drog BMW ner byggkvalitén med tiden? |
|
| Det är o-ringar och magnetventiler i vanos som är defekta och snarast bör bytas ut. Det är risk för vanosras. Läckaget beror på att det blir för högt tryck på insidan. | |
|
Mosse, det är inte bara fel på byggkvaliten utan på konstruktionen med ! Kolla E46-an tredje generation av M3 som dras med problem som motorras!? |
|
|
Precis för det har ju inte funnits några motorras på tidigare modeller...... Jag skall nog sälja min M3 och köpa en M3 3.0 från -93 istället. ;) |
|
| Min 10 månader gamla vanos (som byttes pga rassel på goodwill) började läcka vid en kabelgenomföring i närheten av en av magnetventilerna. BMW Solna bytte hela vanosen igen! Helt gratis. | |
|
Att det skulle ta sån tid för er att fatta att 3.0:orna är mest driftsäkra! ;) Johann...byte rakt av? |
|
| Johann, visst har det funnits bl.a. motorras på tidigare modeller med men är det inte dags för BMW att åtgärda detta på de nya bilarna som säljs idag? | |
|
Mosse, Vid närmare eftertanke tror jag behåller min. ;) M 3, Jag är övertygad om att BMW jobbar på problemet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.