|
|
|
|---|---|
| Hej, håller på att montera turbo på min 325 cab, och är klar med det värsta GRENRÖRET, det tog några timmar att få ihopa men men, vad är det för skillnad på luftmassemätaren från en 325i och en 535i, har för mig att jag läst att det skulle funka bättre med en från 535:an? passar det direkt eller?, hur har ni satt er olje retur? ycker det ser trångt ut att fästa rör i sumpen för motorn ligger ju åt avgassidan. har sumpen av plockad. eller skall man borra i blocket och sen gänga? vart har ni köpt er nipplar att gänga ner i blocket sen?! och hur stort behöver hålet vara?! | |
| É inte hundra på vad fär massemätare du ska ha. Men ta helst rund med tråd i. Istället för en med klaff. | |
| en sådan har jag nog redan på tror jag, skall kolla upp det imorgon! | |
| Körde med en bmw 745 turbo luftmängdmätare innan jag köpte sprut, fungerade bra. | |
|
Norén: Är det mycket gjort med din motor ? Lämnar ju mycket pulver iaf. |
|
| Vart har ni tagit olja till smörjningen ifrån?! t-kors på oljetryckskontakten eller? och vart menar ni man skall borra till returen? kan inte hitta något bra ställe i blocket!? | |
|
Info och bilder finns under denna länk!! Länk |
|
|
Vad har du gjort med under delen på motorn? vad sitter det för kolvar,stakar mm. |
|
| helt standar 325 88 med kat, tänkte inte ladda mer än 0,5-0,6 i början, har även en intercooler. men jag måste veta var jag skall sätta returen! och ta till smörjningen! | |
|
jag gjorde ett fulmek och satte ett tkors på oljetryckskontakten för tryck och drog ett 22mm kopparrör runt framsidan på motorn ner i hålet där oljenivågivaren sitter/satt som retur. Funkar bra och jag slapp borra i blocket. /Per |
|
| tack för de, det gör jag med då, för det verkar enklast! | |
| Glömde skriva att det var noréns motor ja menade. | |
|
det sitter original underdel med svarvade kolvar och oringat block. t04e turbo, hembygt grenrör, hemmsnidade tryckrör, evo 6 intercooler, prospark sprut å tändning, portad audi s4 wastegate, 3 " avgas hemgjort. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.