|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Nån som vet vad en komplett installation av motorvärmare +kupéuttag kan tänkas kosta....? Vet att delarna är den största kostnaden.... Gav närmare 3500 i bara prylar till min förra bil.... :-( Nån som jämfört original-firmorna med andra verkststäder vad gäller dom priserna? /Tommy Power | |
|
3500:- i delar låter lite högt om du bara skall ha motorvärmare och uttag i kupén, jag installerade förra året och dethade kostat mig 4 lappar allt som allt om jag hade behövt betala... 2500:- räckte för samtliga delar som behövdes, nu snackar jag E34 men sån stor skillnad borde det väl inte vara till E39:ans nackdel? Micro säljer en av 2 stora märken i Sverige, kanske dom har bra priser, har för mig dom har en hemsida prova www.micro.se kanske www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
|
Hej Jag gjorde installationen på verkstad (ej BMW) och verkstaden beställde även värmaren. Totalkostnaden var ca 2300 kr, dock inget kupevärmaruttag. Jag tror arbetskostnaden var 800 av summan. Själva kupeuttaget kostar inte många kronor men kanske tar nån timma mer att installera. Always Diesel |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nu är det så här ett Calixelement kostar ca.1500 spänn till en E39 med M52 motor. Det är ett keramiskt element som sitter utanpå motorn och hålls fast med avtappningspluggen för kylvattnet med en klamma.Sedan till kommer kablaget grenuttag mm för nån tusenlapp minst.Men det är iallafall halva priset vad BMW skulle ha för att montera det.(ca 5000)Inga problem att montera, förutom att du måste tappa kylvattnet, vilket tar tid att få ut all luft för att termostaten ska öppna.Grenuttaget kan dras igenom databoxen in i kupen. MVH Hasso |
|
Monterade motorvärmare och kupéuttag i vintras. Gick på 3500 kr inklusive arbete. Ej på BMW-verkstad ska dock tilläggas. Micke |
|
|
Ingen som kollat med skrotar? Borde ju finnas en och annan motorvärmare på bilarna dom skrotar? Undrar vad det kan kosta.... /Tommy Power |
|
|
Hej! Vilka ställen kan montera motorvärmare för mindre än 5000:- mikren-6 var fick du det monterat för 3500:- //Hawar |
|
|
Köpte begagnad motorvärmare med kupeuttag + alla kablar märke Calix för 550kr med frakt. //Roger ------------------------------------------------------ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.