|
|
|
|---|---|
|
Det blev inte den bilen den var krockad, upptäcktes vid kontroll hos BMW..... Tack vare Europabils nitiska kontrollerande upptäcktes nya fjäderben framvagnsdelar med mera. Säljaren erkände skamset och tog tillbaka bilen utan snack. Vill oxå ha kompressor..... | |
|
Det var då självaste...! Livet leker inte varje dag precis, det var tråkigt att höra. Försök se det positivt att BMW upptäckte det. Vad händer nu då? Skall Europabil leta efter en ny 540åt dig? Vet annars en kille som har en 540 med kompressor till salu... ;) roadZter |
|
|
Den kompressorn är tyvärr 100k för dyr för mig just nu..... Vill inte vänta. Europa bil letar vidare på direkten, nu har de VERKLIGEN mitt förtroende.:-) Vill oxå ha kompressor..... |
|
|
LITE genant att jag lagt upp den på galleriet.... Vill oxå ha kompressor..... |
|
|
Kilen> jag känner en kille som har en 540 touring -98 till salu nya 19" fullsmetad M5pkt blåmet. Han heter adam nilsson och kommer från älvsbyn. finns med på förstasidan i nyaste motorbörsen. eller så kan du maila han på adam.abnian@alvsbyn.net och hälsa från john hugoson. Livet är för kort för att köra diesel!!! |
|
|
Älvsbyn!!! de e ju längre bort än Tyskland!!! Skoja bara, mailar nu.... Vill oxå ha kompressor..... |
|
|
Lider med dig . Men det är bara att hoppas att det dyker upp en annan. MVH Daniel |
|
|
Jag fattar inte problemet. Färdigkrockat och klart så du slipper att göra det själv. Skämt å sido, jag delar din svåra stund. Vi får trösta oss med några pilsner i helgen. Om du vill kan jag sätta en klisterlapp med 540 på min snik520, så du kan drömma dig bort och få lite lättnad i sorgen för en stund. Stackars, stackars dig. (jag menar det verkligen) Robban |
|
|
Jag vet inte om jag hade varit ledsen, det formligen kryllar av bilar och se det positiva i det hela, du slapp få ett krockat ex för att du tydligen vände dig till rätt ställe! Du kan vara helt lugn över att det kommer fram en 540 till dig ganska så fort.. Lycka till! www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
|
kilen: tycker du bör överväga en hummer eller en Land Rover Defender 110Tdi, då uppskattar du din 525tds när du sitter i den, praktiskt va?:) Det löser sig:) Asken |
|
|
Så mycket empati på en gång..... Tack för tipset i Älvsbyn en riktig pärla, men tyvärr lite över min budget. För långt bort oxå.... Copy: vi kan dränka lite sorger på lördag...;-) Pcdoktorn: Det var ingen pc........;-) Asken: Nu kanske det blir sadelbrunt..... Vill oxå ha kompressor..... |
|
|
Tjena Kilen Det är ju typiskt att sånt ska hända. Man går ju och bygger upp förväntingarna likt ett barn inför Julafton och så snor nån paketen för en när man precis fått dom. Nu kanske inte detta var den bästa jämförelsen men man gör så gott man kan. Skämt och sido, du hittar snart en ny bil som är ännu bättre och då väntar vi med spänning att få se lite bilder på den. May the force be with you. Mickegywer |
|
|
>Mickegywer Det var helt rätt jämförelse, även om omgivning tittar på mig och säger -men det var ju bara en bil....:-) Vill oxå ha kompressor..... |
|
| Autoselect i Ystad har en trevlig 540 www.autoselect.se | |
|
Jag förstår inte egentligen varför alla tycker att krockade bilar nödvändigtvis är sämre än okrockade (förutsatt att de inte är ramsneda förstås): * En krockad bil som är bra reparerad har massa ny delar isatta som gått mycket färre mil. Samt i många fall ny plåt och är omlackad. * En krockad bil är oftast mycket billigare eftersom ingen vill ha krockade bilar! Krockade bilar kan ju faktiskt vara riktigt bra affärer också I begynnelsen skapade Gud mannen. Sedan en fullutrustad BMW 7er.... |
|
| Många åker i repade bilar utan att veta det. | |
|
Elite: En balk som har dragits ut efter en smäll har sämmre hållfasthet eftersom materialet i balken blir mjukare när man drar i det. Dvs. vid en ny kollision på samma ställe blir skadorna betydligt större. Sen har jag sett allt för många skräck exempel på bilar som har lagats och detta av så kallade proffs. Såg bl.a. en E39 touring från -01 med skadad akter där bil firman som BMW anlitar har skarvat bakskärmen 2 gånger mitt i D-stolpen. Detta kallar inte jag fullgjort arbete, delarna ska skarvas där de är skarvade original så säger i alla fall BMW:s garanti avd. i München (Har varit i kontakt med dem) Vad ägare till nyare BMW bilar oftast inte känner till är att rostskyddsgaratin inte längre gäller på de ställen bilen har skarvats, denna garanti ska reparations firman ta på sig vilket de oftast inte gör. Rostskydds garatin gäller på nya plåtdelar till det slipas inför lack då försvinner även garantin på dessa delar (info från BMW i München). I hur många fall tror ni att ägarna får reda på detta? Tyvärr fuskas det allt för mycket idag vad det gäller plåt skador. /Manuel |
|
|
Visst kan en krockskadad bil vara bra men har man möjligheten att välja en okrockad så gör jag det. För några år sedan blev farsan påkörd av en lastbil utan förare (lång story) men bilen demolerades totalt skador för 140tkr ändå ville f-bolaget att bilen skulle repareras och inte lösas in. Även om allt gjordes på originalverkstad blev bilen aldrig sig lik. Käkade däck konstigt lite skrammel som inte funnits osv. Jag tror det är SVÅRT att få en krockad bil perfekt igen. |
|
|
Det är ju lite skillnad på krockad och KROCKAD...... :-) I begynnelsen skapade Gud mannen. Sedan en fullutrustad BMW 7er.... |
|
| elite: hehehe. intryckt bakskärm repor på alla 4 hörnen verkar vara standard på alla bilar i gbg. Ordet parkera nära och tätt har en annan innebörd i storstäderna :) | |
|
acey: Jag bor i Stockholm själv, och är just i färd med att lacka om bakre stötfångaren för TREDJE gången i år...... så jag vet. I begynnelsen skapade Gud mannen. Sedan en fullutrustad BMW 7er.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.