|
|
|
|---|---|
| Jag har lyckats med det man inte ska göra på en BMW, dvs inte bytt kamrem och nu är den av med följd av att ventilerna har krökts. Jag undrar om någon vet vad det kan kosta att få detta renoverat av BMW. Bilen är en 316 -91 | |
| Skulle tippa på en 15000 o uppåt...minst...Bättre o billigare o köpa en annan motor på skroten.... | |
| Efter att kamremmen har bytts går bilen men det låter inte som det ska göra, kan det ändå vara så att det inte är någon mening att fixa det. | |
| Du kan ju låta någon kunnig lyfta på ventilkåpan och kika lite. Iom med att bilen startar så kanske inte allt för mycket har kraschat. Det är väldigt ovanligt att ngn kolv skulle ha blivit skadad. Kanske räcker med några ventiler + lyftare? | |
| Fäörmodligen någon/några krökta ventiler...Kolvarna brular klara sig...På min 323 såg ja när ja renovera toppen att tidigare ägare lyckats köra av kamremmen eftersom det fanns märken efter ventilerna i några kolvar...Förmodligen blev de tvungna o byta några ventiler...Renoverar du toppen själv vilket inte e speciellt svårt kan du nog klara dig undan med ca 3000-4000...i bästa fall....Min topprenovering som ja gjorde själv gick lös på ca 6000-7000,då me ny kam o vippor,sex cylindrig..... | |
| Jag har nu lämnat in bilen hos BMW så de ska titta på den och se vad det kan kosta för dem att fixa det. | |
|
Jag hade samma problem. Men jag fick loss en M40 motor till min 318 för 5000:- på skrotan. Mvh: Ste |
|
| På en 318 -92 kostade det för några år sedan 15000kr att byta alla ventiler och lyftare, byta kylarvätska, inspektera toppen och göra komprimeringstest. | |
| Jag har nu fått tillbaka bilen och det var bara en ventil som hade krökts, det hela slutade på ca 6000:-. Då var det byte av kamrem, spännrulle, topplocks packning, ventilkopspackning, ventil och några andra små packningar och o-ringar. Sen hade de också bytt olja, oljefilter och 4st tändstift. | |
| Då klarade du dej hyfsat bra undan då. Med tanke på att du lämnade in så lät det billigt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.