AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
414

Behövs hardtop?

Är sugen på en 323 Cab och undrar om hardtop e nödvändigt? Har bilen på gatan i Sthlm normalt, vad tror ni?
na
59
nagguks
325i Cabriolet -94
Näe, nödvändigt är det väl inte men kan vara ganska trevligt om du har tänkt att köra på vintern med den.

Själv har jag ingen hardtop och ställer bilen under vintrarna. Men förhoppningsvis får jag min 325:a såld snart :)
Vill bara ge mina råd. Hade en M3 cab tidigare och den hade jag stående på vintern. Enligt instruktionsboken skulle man undvika att köra i minusgrader utan hardtop.

Själv hade jag alltid manisk rädsla att ställa den på gatan i stan (skaffade snabbt garage). Har inte sett så många cab:ar som parkerar på gatan men ett par Z3 har jag sett iallafall. Skulle inte vilja komma ut en morgon med en uppskuret tak, har i och för sig inte sett detta någon gång, men ändå.

ri
35
rino
328i cabrio -96
Kör min E36 Cab året runt. Har hardtop under de "geggiga" perioderna då Cab & bakrutans livslängd minskar avsevärt när saltet och smutsen får fäste. Får inte glömma att du får en cupe med glasbakruta med elslingor på köpet... :-)
Köper CFH en ny cabbe får han glasruta och elslingor på köpet. Såg en röd 330 Ci och fick knacka på bakrutan på den och det kändes mer gediget är plasttramset på en e36:a som är lite mjölkvitt och vibrerar lite lätt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.