|
|
|
|---|---|
borgmastaren |
När jag tvättat bilen och kört en 15 minuter, då börjar den bete sig konstigt... varvräknaren går ner på noll, bränsleförbrukningsmätaren går upp på max, bilen dör, även fasst jag har växel i och tändning på... Någon som vet nått om detta problem? Förmodligen läcker det in vatten på fel ställe. |
|
Jag hade vid två tillfällen samma problem på min förra bil, en 320 -94. Det fixade sig självt efter en stund, så jag brydde mig inte om att ta reda på orsaken. Troligen vatten på fel ställe som du själv skriver. Fick du igång bilen igen eller kvarstår problemet? My Bimmer is my mistress |
|
borgmastaren |
Får den stå en 6-7 timmar så löser det sig. Men det verkar inte varit så i vintras, började när värmen kom (Tvättade iofs inte så mycket i vintras :) |
|
Jag har tvättat min bil 2 gånger på biltvätt (alltså, på Statoils automattvätt.) Efter båda gångerna så råkade jag ut för precis samma sak som borgmastaren. Fast jag behövde inte vänta 6-7 timmar. Använder bara "handtvätt" nuförtiden. Har ej haft problem sen dess. |
|
|
Hej! Hade oxå ett liknade fel, gjorde en motortvätt på min, bilen gick bra en dag ungefär, sedan började den gå som en traktor, tände bara på några cylindrar. Skruvade isär tändsystemet och där fanns en hel del fukt, gjorde rent och bilen gick bra i några dagar. Men blev tvungen att byta tändstift, samnt "gummigrejjen" som sitter mellan tändstift och tändspolen. Kolla så att det inte blivit överslag där, syns troligtvis ett hål i gummit. Lycka till.. Mvh Johan |
|
borgmastaren |
Tackar för tipset... får kolla det. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.