|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som vet något om komressor för 2.8 motor . Var, hur, mur mycket osv Tomas | |
|
Kostar 4830 euro på Esstuning i Norge. Länk mvh Berg "Ett är att förstå ett sjökort, ett annat att föra skepp" /Holberg |
|
|
VTack. Vet du hur det funkar sedan med besiktningen? måste man typbesiktiga? Vom svaret är ja så vad innebär detta ytterligare för kostnader? Tomas |
|
|
Kompressor accepteras inte av SBP, om dom skulle upptäcka den alltså... Alternativen är att besiktiga bilen och sedan installera kompressor. När du väl skall besiktiga bilen igen så kan du pröva med att montera av remmen eller hela kompressorn för sedan behöva montera i den igen efter besiktning. För ca 45.000 kr skulle jag dock byta upp mig till en Z3 M istället... roadZter |
|
|
De jag känner besiktigar med kompressor och åker ut genom SBP ua. Dock är det inte lagligt men dom upptäcker inte montaget, så snyggt är det. BMWmeken noterade inte kompen häromdan förräns jag berättade vad det var. Asken |
|
|
Jag har sett din installation och den är snygg men den "sticker" ju ut ganska mycket. Kan det vara så att besiktiningsmen letar bara efter det dem ska ha i protokollet dvs chassinummer och liknane... Frågan är då om man vågar ta risken för 42500SEK+2 dagar i Norge... Tomas |
|
|
Z3c 4 ever!: Risktagandet är upp till dig! Satsar man inget - vinner man inget... =) roadZter |
|
|
En sak man ska tänka på är att om man smäller med bilen och de hittar en kompressor i den så tror jag inte att du får ut många pesetas. Ännu värre om du skulle råka skada någon (oavsett om det är ditt fel eller inte) så får du räkna med stora summor ur egen ficka. Bilen blir nog jälkigt rolig med kompressor men fråga än om det är värt risken? mvh Berg Den är inte lång men den är smal...... |
|
|
tja ! Måste man dra till norge ? kan man inte köpa delarna där eller beg och montera själv ? Eller är det ett svårt jobb med kompresionssänkning och dyl ? om man kan handla delarna själv vad kostar det då ? Raw power + Turbo M3 CSL nice |
|
| Jo, det kan man. Jag tror att ESS koncept är att exportera kompressorsatser for självmontering till USA . I Europa ingår även montering i priset, så det förljer liksom gratis. | |
|
Lasse Kong: Jag vill minnas att man omprogrammerar ECU:n i samband med monteringen av kompressorn, dvs. inget man ska göra själv. Tror inte heller det är alltför lätt att montera kompressorn, många saker som måste göras i motorrummet. ///M |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
För en hyfsat van mek så är det inga större bekymmer att montera Ess kompressorsats. Man kan skicka sin styrbox till Norge och dom modifierar den. Men varför göra det:) När monteringen är gratis och ingår i priset, och det är samma pris oavsett om du monterar själv.. ///MVH Hasso Länk |
|
Black Z3 och hasso: Där ser man! Nu är jag en erfarenhet rikare :) (men fortfarande totalt okunnig när det gäller meckande) ///M |
|
|
3 dagars arbete för en van mek att montera. (16h ca) Mvh Asken Som åker till norge om nån vecka:)) |
|
|
Asken: Ska man säga Grattis nu eller? |
|
|
oj, kul att se den tråden uppe igen. Kan bara intyga att vare sig man gör det själv eller hoss ESS så är det extremt kul att ha en sån under huven... Asken varför ska du ditt? har du fått problem med kruttis? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
| Asken skall jobba i Norge:)) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.