AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
273

Pinsam skillnad

Pa
17
Palle kuling
528 Touring -97
Ringe precis och skulle försökra min importerade 528- 97. Trygg hansa, där jag har alla mina andra försäkringar skulle ha 14080 kr/år för en helförsäkring inklusive min bonus. Ringde därefter till Länsförsäkringar, de skulle ha 7300 kr för ssamma sak utan att jag hade några andra försäkringar. Dessutom var TH killen riktigt otrevlig.

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Ja, det där är det nog många som varit med om. Skillnaden på min förra Bmw var TH 17000:-, Folksam 6500:-. Vad säger man?
Allt för många bilägare förlorar tusenlappar på att bara "förutsätta" att nuvarande bolag är nog billiga, utan att kolla runt...

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Mvh
Anders S.
En liten anekdot. Ringde på skoj Folksam för att få en quote på min försäkring. Körkort sedan 1986 inga prickar, alla år skadefria. Sthlms innerstad.

De har mage att säga 44.000 helår med max självrisker, patetiskt. Tog TH som varkligen engagerade sig och till typ 1/4 av priset.
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
CoolBlueM3Coupe: Att säga 44.000:- per helår betyder "Nej tack, vi vill inte försäkra din bil", skillnaden är att en gång på tusen så är det någon mindre vetande person som tecknar den dyra försäkringen och ingen är gladare än försäkringsbolaget...

roadZter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.