|
|
|
|---|---|
|
Tjena kikade lite på ett annat inlägg om samma fel och där stod det,, kolla säkringen och reläerna, detta var också min första tanke, men var sitter dom? Kan inte hitta någon säkring till abs:en i säkringslådan i motor-rummet!! Har kollat i instruktionsboken men där står inget, kollade alla säkringar i boxen ändå men alla var hela! Sexan sjunger fint!! | |
borgmastaren |
Jag vet inte, men jag hittade några "prylar" under säkringsboxen... Kolla där om det kan vara nån av dom. Står det ingen beskrivning på lappen på undersidan av locket till säkringsboxen? (Kan stå på tyska :) |
|
Nej..... det gör inte det.. synd!! Föressten vad säger bilprovningen om abs problem? Det måsste väll gå att koppla ur abs givarna och lampan i instrumentpanelen, dom märker väll inget! Sexan sjunger fint!! |
|
borgmastaren |
ABS eller inte... Bara bromsarna tar som dom ska. Om du kan koppla ur lampan så slipper du onödiga frågor :) Dom testar nog inte ABS:en, inte vad jag vet i alla fall. Lycka till! =) |
|
Ah det är gott! Tack.... Sexan sjunger fint!! |
|
|
Relät sitter ovanför styrenheten till ABS-en, som är placerad till vänster om rattstången, innanför ljusknappen. Relät sitter fastclipsat på styrenheten på ovansidan. Tar man bort kåpan på relät finns det en smältsäkring på relät. Ett nytt relä kostar 340 kr på BMW. //Peter |
|
| Du menar alltså inne i bilen, upp under ratten, bakom ljusreglaget, eller fattar jag fel? | |
|
Ville kommentera de här med att dom på besiktningen nog inte bryr sig om abs, det är fel. Storebrorens bil fick ombesiktning för att Abs:en var ur funktion. Spelar ingen roll hur bra bromsarna tar, för är bilen levererad med abs från fabrik ska funktionen finnas där. Det var iaf svaret som han fick av besiktingsmannen. |
|
borgmastaren |
Ofan... det var rätt så kinkigt tycker jag. Hoppas att han är snäll mot dig Grane :) |
|
Jaha ni!!! :) Det hade väll räckt att besikta vart 10.onde år eller så :) Jaja jag får väll kolla om jag hittar säkringen, och är den hel så får jag väll byta abs givare (bara massa job). Tackar... och kom ihåg, nya bakdäck varar inte länge :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.