|
|
|
|---|---|
|
Tjena! jag har funderingar på att köpa en e34 nu, frågan är vad man ska välja, 535(6:a) eller 530(v8:a). Årsmodellerna är alltså 92 el 93.Vill ha en bil med bra "drag" och även någorlunda hygglig ekonomi! Tack på förhand.. | |
|
Hej. Vill du ha någorlunda ekonomi oxå så väljer du den "trygga" 535:an... Mvh Janne. |
|
| oki, ja men känns den snabb då? tänkte att 530:ns v8 kanske känns lite mer stabilare, mindra sliten oxå vid samma mil.. o hur e det utseende mässigt? gjorde inte e34 ngn "facelift" under 92-93? | |
|
Alla v8 modeller är "faceliftade", de övriga fick faceliften årsmodell 94. mvh Berg "Ett är att förstå ett sjökort, ett annat att föra skepp" /Holberg |
|
| oki, tycker nog att den blev bra mycket snyggare efter faceliften. fast o andra sidan kostar de ju lite mer i inköp oxå, hade tänkt lägga ut ca 60`, så långmilare/importbil är att räkna med. -Är det någon som provkört båda? hur känns de i förhållande till varandra, i acc,komfort mm. | |
|
Har själv en 530 från 93 som jag är väldigt nöjd med. En sak du ska tänka på är växellådan om du köper en automat, med tanke på att du kanske skulle krypa upp i mil. Har själv automat i min som ngår underbart efter 13000 men kom ihåg å känn efter ordentligt. Hörde av en sk. kunnig verkstadsman att "de går alltid sönder vid 28000"... MVH/ TOrny |
|
| Ja, får ta o kolla sånt, är helst ute efter en bil med manuel låda, men det verkar vara ovanligare, och inte mer än ca 17´mil. Är det bra drag i den då? (effektmässigt så är de ju nästintill desamma.) | |
| Vilken av 530 V8 och 535 går bäst då? Det känns som det finns mera klipp i 535, stämmer det? | |
|
Kan tänka mej de är tänkta för feta autobahntyskar. Vill helst oxå ha manuell men jag offrade mej. Den går jävligt bra med automat. Sparkar på bra vid behov. Den trivs med sina Hk... |
|
|
Skall du välja automat hade jag valt V8 annars hade jag nog tagit 535 som skall vara en riktigt trevlig motor som är pålitlig. www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
|
Angående snabbheten så var dem lika snabba till 100,och sen till 400meter var 535.an snabbare...nu pratar jag manuella versioner..(Teknikens Världs test) Mvh janne. |
|
| oj..tack för alla svar! Vet nog inte vad man ska köpa, väljer nog genom att enbart leta efter någon i så gott skick som möjligt. Men ur ekonomisk synvinkel är nog 535:an bättre, dels att det är en 6:a och även att du kanske får en i bättre inköpsskick för pengarna(kan ju vara ngra år äldre). Vill inte att jag ska få dålig bieffekt som jag upplevde med lilla sexan(320) där den drack mycket, men var inte ett dugg piggare en 318(bra mycket bränslesnålare.dvs köpa en kraftigare motor med färre cylindrar än en med många cylindrar och lite mindre effekt(per /cylinder) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.