|
|
|
|---|---|
| E det någon som vet om 24v topparna passar på m20 motorerna | |
|
passar tyvärr inte... \\ kajje |
|
| Hörde talas om att det var någon som skulle bygga om från rem till kamkedja på en m50 topp till m20... och det är väl det enda som skiljer de topparna och att det är 12 ventiler till i 24:an såklart;)?? Hörde bara ryktas, törs inte säga säkert. | |
|
Då är de väl enklar och sätta i en sån motor direkt?? MVH Andreas |
|
|
bmw-andreas Är det lätt att montera i en M50 motor i en E30? Måste man använda hela M50 motorn elsystem? Tacksam för svar!! Bengan BMW,vad annars? |
|
|
BMW Andreas: Självklart är det väl både bättre och kanske smidigare att sätta i en m50 direkt... Men det blir aningen billigare att bara inhandla en m50 topp än en hel motor. Och om man kan lösa det smidigt så är det nog ganska tufft att ha klarat att sätta en m50 topp på en m20. sant? |
|
| ok tack för svaren... e de nån som vet hur M50 reagerar på lite över laddning håller botten? | |
|
johankihl: tror de blir billigare att köpa en komplett m50!Men visst skulle de vara kul att få ihop det själv.. Jag har ju M50 motor med turbo i min e-30,den går suveränt fint,och låter mycket fränt. MVH Andreas |
|
tqs |
Du lär ju inte behöva lägga mycket mellan om du samtidigt säljer din M20-motor, men den kan kanske vara bra att ha om besiktningsgubbarna blir kinkiga. Här finns lite att läsa och begrunda ang M50 i E30: Länk |
|
limmet du kan få köpa ett m50 2,5 block av mej billigt, med kolvar, vev, och stakar... |
|
|
Det finns 24v toppar att köpa till m20 motorn...men tyvärr så är priset ganska så högt. Mer ekonomi att satsa på en m50/52 eller kanske ännu bättre med en s direkt MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 |
|
| södda= va ska du ha för blocket?? | |
|
2000:- har gått 18500mil, jag bytte och satte dit ett block från en 528 på min... |
|
| är det bara kamkedian/kamremmen som skiljer m50 toppen från m20?? | |
|
Pelle: "Det finns 24v toppar att köpa till m20 motorn..." Vart har du sett såna nånstans ? Tomas Lind BMWCS #3640 The best drug in the world is still Adrenaline... |
|
|
Slimm: Det är en amerikansk firma som gjorde dem. Jag kommer givetvis inte ihåg vad den hette... De funkade visst inte sådär jättebra vad jag har förstått och helt svindyra. :-/ Kiip Spiiding! |
|
|
Tyvärr så har jag blivit av med länken/namnet till företaget. Om jag hittar länken/namnet så återkommer jag till ämnet. MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.