AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.742

800 hästars M5?

Sida 1 av 2
Hi
141
Hinkas
318I -00
Hej hallå, jag har hört ryktas om att det håller på att pillas på en M5'a i östersunds trakterna som enligt utsago ska ha 800 turbomatade hästar.

Någon annan som hört om detta? Är det den BMW'n som någon reffererade till som "supra dräpare"?

Låter IAF som att det skulle kunna bli en riktig värsting, hoppas man får läsa om den i bilsport snart :)
Intressant

Jag väntar på en Supra dräpare
Killander BMW är den som ligger närmast till,känns det som nu
Hi
141
Hinkas
318I -00
Ni har inte hört om den i östersund då? Det var brorsan som sade det. Jag vet inte om han var upp med en kompis som skulle trimma sin bmw en aning.

Ja, det låter värkligen intressant ju. Snålblå racing hade ju satt en ganska schysst tid i helgen, men var det med BMW'n? Nästan en 9'a...

Hoppas m5'an i östersund är värklighet och att den kommer ut innan sesongen är över.

Själv ska jag satsa på lite basic trim, luftfilter, chip och avgas. Såg filter från ESS, men det va rätt skapligt dyrt. Ca. 4.000:- för 7 hästar. Men men, det får bli det. Men inte riktigt ännu. Borde väl komma upp i runt 140 kusar med chip, luft och avgas.
Nej har inte hört om nått från Östersund,och tveksam till at den kommer ut när det endast är en tävlig kvar

Och att den skulle uträtt underverk då är inte troligt,men det har hänt underliga saker för

Ja bäckis BMW är snabb men helt olika bilar....inte jämförbara
Hörde nåt om en 2002:a som körde en 9:a på Tullinge i helgen, iofs är det väl ett rent rejsbygge men ändå :)

www.malte-racing.com
Hi
141
Hinkas
318I -00
Jasså, du håller till här också :). Det va ju kul.

Jasså, jag trodde att det var fler tävlingar kvar, det var ju synd. Jag vet att carfashion ska komma ´med en lotus också. Vet ej hurpass med Hk och sådär dom kommer att ha. men den kommer förhoppningsvis att gå fort :).

Vi får väl vänta spänt till nästa år och hoppas på några riktiga dunster. Hoppas bara att det hinner komma en riktig värsting BMW tills dess...
Hi
141
Hinkas
318I -00
Var den gatreggad också? Isådanafall borde väl det vara första 9'an i sverige (icke v8 nos) som kör på en 9'a?

Eller är det någon japs bil som hunnit före?
betriebsanleitung1
v8 utan nos har kört 9 or länge.
-> MalteK

Vet du ngt mer om den 2002:an? Motor mm?
Hi
141
Hinkas
318I -00
Men den är gatreggad då? Undrar vad man får för sunk tid med min e46'a... Vill nog inte äns prova :). Kör hellre något varv på en bana och provar där... Älskar ju att spela bilspel då man kör på bana.. T.ex GT3 :). Väntar spänt på GT4 :).
Matte:
Jag såg den inte själv, tror att det handlar om en turbo-4:a. Ska kolla med en polare om han har nån info och återkommer.

www.malte-racing.com
2002:an på Tullinge den 9-11:e augusti körde nån 8:a och har som bäst kört 8,5Xs. Den är gatreggad...i Finland. Den såg ut att vara ett bygge som från början körts på gatan och sen byggts vidare mer och mer. Det är nog inga som helst problem att köra den på gatan. Det enda den saknade var väl mönster i bakdäcken och en lite mer diskret lackering.
Mer info (på finska) om 2002:an finns på Länk där man även kan se en filmsnutt där den kör 8,58s.
Den där m5an måste nästan vara den jag håller på och bygger, hade det funnits nån mer här ikring hade jag nog vetat om den, men supra dräpare det är nog och ta i mvh Walter
Supra-killer... tror inte nån kommer i närheten av Supran.... :)
Har aldrig påstått det heller, det där är det nog nån annan som hittat på.
Fy satan vilken cool 2002!! Fattar noll av finskan men att se på bilderna var ju inte fy skam... Lite överkurs med kolfibertratt till turbon? *s*

Jag hade ju hoppats på att det var Tonys 2002 som hade gått fort men riktigt så fort är väl knappast målet med hans bygge.... Någon som vet hur det går med den? Jesper_w? Mäkinen?
He he Walter, supra dödaren!!
Det skulle vara roligt att läsa om den i så fall, om den existerar. Men den som lever får se.

Use Turbo
Mäkinen

När vi va på mässa i Finland så hängde vi med denna trevliga finska kille och en annan som hete Heili Heineken

Jag kan säga att det är stor skillnad på bilprovningen i mellan dom 2 länderna
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.