|
|
|
|---|---|
|
Hur vass är egentligen en E36 3,2 original om man ger sig ut på bana och kör mot andra sportbilar? Givetivs kan man göra en bil bra mycket bättre genom att sätta rätt förare bakom ratten, men om man bortser från det? Om den inte är speciellt bra original, vad bör man i första hand lägga pengar på om den ska bli bättre (acceleration, väghållning etc)? Vill inte använda sökfunktionen då jag inte hittar bra svar... | |
|
Den är väldigt bra orginal... men det går självklart att göra den mycket bättre. Jag har ställbara H&R på min bil. Det innebär ju gasdämpare i stället för olja plus att jag kan ställa styvheten i fjädrarna. Det är något som jag skulle satsa på... för är du ingen topförare så har du motor så det räcker.... enligt min mening. |
|
| S 328 R: Du menar ställa returdämpningen väl och inte hårdheten i fjädrarna? ;) | |
|
Glömde skriva mer än mitt Messerschmidtinlägg.. :) M3:orna står sig jäkligt bra mot det mesta i "Sportbilsväg", även original. Nya M3:an vann ju ett test mot Mischibischi Evo VI på ett blött Ring Knutstorp när de testade dem i Teknikens Värld.. |
|
T_J |
bara en parantes, vad har E46 M3 att göra med topicen? |
|
_Johan_: sak samma... är det stummar så blir ju inte så mycket retur heller... |
|
|
Den står sig bra mot många skoj bilar. Första moddet bör vara bra däck. Om du inte kört mycket bana förr börja med bra gatdäck och när du blivit varm i kläderna gå över till R-däck. Se över att hjulvinklarna är bra. Sen när du har bra däck på kommer bromsarna bli överhettade med originalbeläggen så då måste du byta ut till nåt bättre typ Pagid gula eller Performance Friction. Sen är det bara o köra! Bättre chassie är ju alltid trevligt men inget absolut nödvändigt IMO. /Magnus T |
|
|
T_J, Du kanske inte visste det men även E46 M3 är på 3,2 liter. ;) |
|
| T_J: Kopplingen finns ju ändå där, även om det är två olika bilar.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.