|
|
|
|---|---|
|
Hur kollar man oljenivån i växellådan på e30? Jag har haft en massa oljefläckar under min 318is och det kommer inte från motorn. då måste det väl nästan komma från växellådan? | |
|
Tjena! Borde väl finnas en nivåplugg, vart den sitter har jag däremot ingen aning om, bara att leta. Mvh Jens |
|
|
Hejs! Jo,det sitter en stor plugg (insex) på höger sida ungefär halvvägs upp på vxllådan...det är nivå/påfyllning...du fyller upp precis till att det börjar rinna över (plant underlag) och då har du rätt nivå! Jag tänker INTE köpa vingar för pengarna |
|
|
ok va bra. vad ska man ha för olja då? det står inte i instruktionsboken det heller. måste man ha någon slags speciel apparat för att kunna fylla på olja? jag antar att det kanske kan vara rätt svårt att komma åt att hälla med en oljedunk och en tratt. |
|
|
Jag brukar använda en oljespruta med en 40 cm slang i ändan på, funkar skitbra. Man trycker i oljan för hand. Tror att det ska vara 1,2l olja om ni byter ut all olja, vilket kan vara bra att göra. |
|
|
Hej Om du inte bytt olja någon gång så byt(byter vartannat år själv) Kör själv på hydro 80w90 nu,hade lite krypningar vid utgående axel när jag körde en tunnare syntet(lite trevligare när den är kall och på vintern)men 80/90 oljan verkar hålla sig på rätt sida packboxen. Henrik |
|
|
tackar för svaren. nu har jag info så det räcker. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.