|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett lite problem. Jag fick dignosen sprucket topplock vilket kanske känns igen av en del. Men n7u efter att topplock, packningar mm. är bytt så sticker ändå temperaturen iväg. Inte direkt utan efter en stunds stadstrafik typ Stockholm city 0630. Är det någon som har någon ide´. Tacksam för svar. | |
|
Fläkt kopplingnen..... |
|
| Exakt, låter som fläktkopplingen. Ett inte helt ovanligt fel att den ger upp. | |
| jo jag vet så den har jag redan bytt! Kan jag ha sådan otur att jag har fått en redan defekt fläktkoppling!?!? Knappast troligt eller hur? | |
|
Vattenpumpen. Flänsar kan gått av eller ärjat upp utan att "skvallerhålet" läcker. Jag hade nog kollat hur den ser ut alla fall. Always Diesel |
|
|
Kolla så att termostaten funkar som den ska, kostar inte många spänn att köpa en ny så det kan vara värt att byta den. Kolla fläktkopplingen när bilen är varm och fläkten snurrar, sätt ner en tom hushållspappersrulle el. dyl och prova stoppa fläkten. www.malte-racing.com |
|
|
Kolla slangar och avluftnings-ventilen så du inte har "pyspunka", typ får in lite luft i systemet samtidigt som lite vatten läcker ut. Hade detta problem kom jag fram till. Hade ny termostat, ny vattenpump, ny fläktkoppling. Jag luftade och fyllde på kylvätska när tempen började vandra, detta skedde varannan vecka ungefär. Höll på länge så tills läckan hittades och den slangen byttes ut, sen dess funkar allt bra. "Det är bakom ratten man förstår" |
|
|
Har du kollat kylaren? Lamellerna (sitter mellan vattenkanalerna) ärgar och sedan blir det ingen kylning alls. Firmor som håller på med utbyteskylare kollar det. Alltid först, inga stenskott! |
|
| Tack tack. Nu har jag lite och kolla upp. Men igår komma jag fram till både en lite läcka och att fläktkoppingen är kass trots att den är ny!. Efter en runda i Stockholm i rusningstrafik och en varm motor så kunde jag snurra fläkten lika lätt som när motorn är kall!! så där är nog den stora boven i drama. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.