|
|
|
|---|---|
|
Hej! Som rubriken lyder så har jag dålig värme i kupén. Någon som vet vad detta kan bero på? BMW 520d E61 årsm -07 Med vänlig hälsning, Bbeka | |
|
Har du kollat så motorn blir varm ? Kolla i under menyer eller annan tråd om bilar som inte blir varma mycket vanligt att termostater krånglar Ha deT |
|
| Hur kan man enklast kolla om motorn blir varm? | |
|
Slå in how to check temp E60 på you tube där får du exakt koll Ha deT |
|
|
Tack för dina svar. Vad ska temp ligga på? |
|
rsarits |
öve 90 Det gör i alla fall min 535D efter termostatbyter Micke |
|
Det beror på vad man har för termostater men inte under 83 tror jag det står på sommar termostater iaf var det så för men om man märker det som du skriver Skulle jag tro att de ligger runt de 60 eller mindre Ha deT Tänk på att du måste köra en sväng med bilen för att den skall bli varm Alltså inte bara varva upp den |
|
|
Hej. Nu har jag följt instruktionerna på youtube men får inte fram någon motortemp. Går jätte bra fram tills jag har tryckt mig fram till siffran 7, sen så återgår den tillbaka till klockan o utetemperaturen. Någon som vet varför? |
|
|
Hjälp för någon måste ha vart med om det. Hur kan jag annars kolla motortemp? Nu är jag mest förbannad varför det inte funkar o kolla det på här Länk sättet. |
|
|
Tror du matar in fel kod. Jag gjorde själv det först innan jag kom på att det bara är de 5 sista siffrorna i chassinummret som ska adderas. /Jonas |
|
|
Hej. Jag kan inte mata in mer än två siffror, jag matar in dom två sista i chassinummret. I mitt fall 39. |
|
|
Du ska lägga ihop fem siffor a+b+c+3+9 = upplåsningskod som du ska mata in. /Jonas |
|
| Ja73. Förstår inte hur du menar. Där det står code så kan jag mata in bara två siffror. | |
|
Skriv de 5 sista siffrorna i chassinummret så ska jag räkna ut din code. Detta dokument har bra info: Länk /Jonas |
|
|
Tack Jonas! Nu fick jag till det, det var inte så svårt nu när man vet hur man ska göra:). Temperaturen var på 79, vet inte om det är ok. |
|
|
Innan motorn blivit varm tar en "brödrost" hand om uppvärmningen. Värmen ska komma i princip på en gång. Gör den det? Om inte så kanske brödrosten gått sönder. /m Mina bilar: Länk |
|
|
Nu har jag vart ute o kört en sväng och bilen kom upp i max 82 grader. Är det nån som vet om det är ok eller behöver jag lämna in den. När det gäller värmen i kupén så är det inget fel. Justerade lite i idriven var lite fel programmerad, blåste varmt vid vindrutan och kallt mot förare/passagerare. Klantigt att man inte kollade direkt. Man lär sig alltid nåt:) |
|
|
Bbeka 82 är rätt ok tycker det är ynkligt att man inte kan se värmen på de nyare modellerna tycker det är viktigare än mycket annat skit de stoppar in i bilarna Ha deT |
|
| Dom gör allt för o tjäna mer pengar. Man ska uppsöka verkstad så fort en lampa lyser, och det är inte EN lampa nu förtiden. | |
|
Problemet är inte för varmt utan snarare för kallt som inte är bra för motorn och dricker oftast mer också Ha deT |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.