|
|
|
|---|---|
|
Jag har en vän som vill köpa en uppsättning fälgar av mig som tidigare suttit på E39 och E61. Givetvis måste jag undersöka ET men om detta passar så är min fråga om det ser skumt ut att köra med låga däck, kan en X5 köras med 235/40/19 fram och 245/40/19 bak? Vad säger ni? | |
|
Tjena! Säkert inga problem att köra med det med känns onekligen väldigt smalt till en X5a. Kan ju se lite lustigt ut. men smaken är ju självklart olika. Mvh |
|
|
Tack! Köparen säger att det är helt ok om det ser halvdant, bara dom passar och han slipper köpa nya 20" däck till de som sitter på.... Men jag vill inte lura honom om det inte passar därav frågan. |
|
|
Ja okej det förstår jag. Men varför inte låta han prova dom på bilen? eller han kanske inte är en så bra vän ;) Sen vad är det för däck på fälgarna? tänkte om dom är till för tyngre fordon. Ett tips är annars att slänga med en fälg i bilen och åka och prata med någon på en däck firma. Mvh |
|
| Det är nog inte så smart att köra med olika bredd, samma profil och tum. Fördelningslådan för 4WD kommer nog inte bli så glad åt det. | |
|
Jag just det ja! Fan sorry det tänkte jag inte alls på med fyrhjulsdriften. Sen är det ju väldigt noga med vilket skick däcken är i! speciellt med mönster djupet, att det är lika på alla däck. Mvh |
|
|
Borde inte vara några problem att köra med bredare däck bak. Det gör man tex på X5 M50D som har 255 fram och 285 bak. I normalfallet så ligger huvuddelen av kraften på bakaxeln, vid behov så fördelas mera kraft till framaxeln. /C |
|
|
På min x5 e70 har jag 275/40 20 fram 315/35 20 bak. Det är orginalfälg med orginaldäck från BMW. Så för din del borde det inte vara några bekymmer alls förutom ET, får väl ta och byta ringar i värsta fall. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.