|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har ett missljud som uppkommer i samband med rattutslag åt vänster, det spelar ingen roll över hur mkt man svänger utan det uppkommer enbart vid rattutslag åt vänster. Ljudet som uppkommer kan jämföras med en spelande syrsa. Någon som har eller haft liknande problem? | |
| Hur långt rattutslag? Jag hade liknande på min 118d, funderingen var om det var fjäderbenslagret som var på väg att ge sig. Det lät som knaster/grus i kugghjul, ungefär. I mitt fall var det sannolikt lite is eller nåt sånt, för verkstaden rekommenderade mig att ställa bilen i garage och låta den tina upp och vips så var problemet borta. | |
| Låter kanske lite konstigt men det kan vara kupé fläkten som låter. | |
|
Det låter som om ljudet kommer bakom instrumentpanelen. Det är ingen som vet om det kan ha något med servopumpen att göra? |
|
|
Jag har testat med att köra fläkten i olika lägen och det verkar faktiskt vara det. Någon som vet om man måste riva hela instrumentpanelen för att åtgärda de?! |
|
|
Det ante mej, Är ganska vanligt på många bilar att fläkten kan börja kvittra efter några år. Om du har tur och kan komma åt lagret så kan det hjälpa med att smörja. Annars bara att byta fläkten mot en ny. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.