|
|
|
|---|---|
|
Tjena Nu är det så pga av ett förlorat husköp så tänkte jag trösta mig med att köpa en fin bil istället och då har valet lutat åt m3 e46 cab så klart. Det är en bil helt i min smak och att jag vill ha cabbe, Men det är ju mkt pengar för en vettig sådan i bra skick, jag är inte den som vill köpa grisen i säcken heller. Det jag undrar är lite hur kommer en sådan här bil stå sig i värdet om några år? Vill gärna se att man kan få tillbaka iaf en liten del av pengarna om man skulle få för sig att sälja nämligen? Här där jag bor har jag iaf inte sett några m3 cabbar iaf så vad tror ni? | |
|
Den hårda sanningen är 15-20 papp om året i värdetapp! Absolut ovanligare än coupen men tillräckligt? Pengar kommer du förlora oavsett! MvH Micke |
|
|
Att den tappar i värde kan du räkna med men en m3 e46 har haft sist största ras. Jag tror inte att en fin m3:a kommer att hamna mycket lägre i pris, se bara på m3 e36 där en fin ligger på 100-120k och då inte alltid med jättelågt miltal. (min åsikt är att det är väldigt ovanligt med sv-såld och under 10 000 mil idag, minns inte sist jag såg en sådan...) Värdesätter du det? Min pappa ska sälja sin då han köpt en 997:a istället. Laguna blå med svart cab. Sv-såld och ägd av honom sedan hösten 2002. 4300mil och knappt körd i regn. Väldigt fint skick. SKinn i samma färg som bilen. Manuell. Men pengar förlorar man alltid på en bil, tyvärr! /Mathias |
|
|
Att man inte kan redigera inlägg.. Ang "sist jag såg en sådan sv-såld" menar jag självklart e36 karossen och inte e46! Dåligt formulerat. e46 hittar man fortfarande en del fina med lågt miltal och bra historik. /Mathias |
|
|
M3 E46 Coupé byggdes i 16038 exemplar (CSL ej medräknat) medan Cabrion stannade på 4822 exemplar. Detta gäller Europamodell i vänsterstyrt utförande. Båda är alldeles för vanliga för värdebeständighet. M3 E36 Cabrio i motsvarande utförande byggdes i 3166st exemplar. Vill du han en M3 Cabrio som håller sitt värde/stiger är det en E30 (786st byggda och finns ej i högerstyrt eller USA-utförande) du får köpa! Jag måste skriva att det är märkligt att intresset för äldre bilar är så lågt "alla" ska köpa en så ny bil som möjligt och samtidigt förlora så mycket pengar som möjligt, personligen hatar jag värdeförlust och hade valt en E30 den är dessutom mest speciell. I Sverige finns det 7st E30 M3 Cabrio jämfört med 117st E93 M3 Cabrio. Mvh Stephan |
|
Le 356 M3 cab -09 LeMans Blå
530 XD touring -18 Sophisto Grå Porsche 911 Carrera S Cab -20 Polestar 2 -23 Volkswagen Caddy -17 Volkswagen eGolf -19 |
Stephan735i, Antalet E30 cab och E93 cab, är detta sv-sålda bilar eller även inkl. importerade? |
|
Stephan735i: Hur många E36 M3 3,2 cab finns det i sverige? Har fått för mig att det inte är så många över 100 av den modellen heller? |
|
| Används bilen dagligen så fortsätter ett stort värdetapp, medans sparsamt brukande kan man förlänga den prosessen något! | |
|
jovisst förlorar man alltid pengar på en bil, frågan är ju om dom kmr fortsätta rasa i pris eller stanna upp snart? |
|
|
ahberg klart du ska ha en cab..köp en facelift.... hitta ett fint välskött ex,och du har många härliga mil framför dig. Jag letade i 5 månader efter min,och fann den hos BMW Munchen Niederlassung..Och jag sökte endast hos tyska ÅF. köpa här hemma var aldrig aktuellt Länk sätt upp vilka önskemål/krav du har,och börja Mina krav,när jag letade var följande *2006 /sista årsmodellen *19" *SMG *Navi Pro *Digital Tv-funktion *Bluetooth Interface *HK/Harman Kardon *Max 5000 mil *PS/Premium Selection *Max 1 ägare...I mitt fall var BMW Munchen AG,enda ägaren i Briefet "Här ser du skillnaderna för M3 E46 Cab/Coupe 2001-2006 för Europamarknaden" Mar-01 • E46 Introduced to the UK • Brushed Titanium replaced by Titan Shadow • Business Radio with MD added (Europe) Jun-01 • SMG-II Option Added (Europe) • 19” Wheels Made Available (Europe) Jul-01 • 19” Wheels made available (UK) September 2001 (Model Year 2002) • SMG-II Option Added (UK Only) • Seat Width Adjustment Made Standard (UK Spec) • SatNav Screen replaced with Wide Screen Model • Auto-On Lights Added as Standard (UK) • Individual Options permitted (UK) • Standard Xenon lights upgraded to Bi-Xenon • Black Gloss Interior trim discontinued (Replaced by Titanium shadow) • Minidisc Option Added (UK) Oct-01 • SMG Paddles Changed (Size & Colour of + and -) Jan-02 • Minidisc / CD option combined with Nav/TV made possible. February 2002 Changes • M Racing Strut added to Coupe & Cab March 2002 Changes • Brushed Aluminium Interior Trim Added. • M Rear Wing Spoiler option added (As on 330Ci Clubsport) September 02 (Model year 2003) • Cab Central Brake light made clear • SatNav Control unit upgraded to DVD player. • Bluetooth Phone Kit added. • Interior buttons changed from printed to embossing. • AUX Connections added to TV Unit April 2003 Changes • New LED Rear Lights Added • Silver Grey Paint Added • Mystic Blue Paint Added • Steel Grey Discontinued • Topaz Blue Discontinued • SMG Logo removed • Cabs now get "convenience opening" • Climate Control Buttons changed • Brushed Aluminium Interior trim added (UK) • Boot lid handle changed September 2003 (Model year 2004) • SatNav CD replaced with DVD including TMC • Le Mans blue added to Individual range of colours (UK) September 2004 (Model year 2005) • TV Module upgraded to digital • Business CD Head Unit upgraded to play MP3 September 2004 (Model year 2005) • M3 CS Model Added (Europe) • Interlagos Blue Paint Added April 2005 Changes • Phoenix Yellow dropped • Laguna Seca Blue dropped • M3 CS model introduced (UK) • Interlagos Blue Paint Added (UK) • 3rd Point seat belt and headrest added September 2005 (Model year 2006) • CD Changer upgraded to play MP3 |
|
|
Hej. Jag kan verkligen rekommendera M3 E46 cab, det är en riktigt härlig bil. Man får ju "tre" bilar i en. Med taket uppe är den som vilken vanlig BMW som helst, nedcabbat är det en underbar glidare med stil och låter man högerfoten falla får man en racer! Talar av egen erfarenhet då jag hade min Imolaröda M3 cabbe i 4 år. Bianca, din M3:a ser riktigt fin ut. Vänligen Fabio |
|
| Tack,Fabio | |
|
jo helt klart sugen på en cabbe efter denna jag ägde: Länk får nog bli en m3 cab i välskött ex |
|
| Antalet är de som finns i Sverige. Siffrorna för E93 kommer från Masten medan E30 kommer från Masten och e30m3.se. För E93 gäller det både sv-sålt och import men endast import för E30 då den aldrig togs in av importören. För e36 och e46 får vi fråga Masten för att få reda på hur det ligger till. M3 E30 cabrio stiger i värde, sådana modeller tycker jag bäst om då kan man lägga allt krut på omvårdad och skötsel. Mvh Stephan | |
| Är väl roligare med en E30 M3 än en E46 M3 om man ska ha den som en extrabil/sommarbil? Klart speciellare och roligare! Och så är det ju lite mer en investering än ett bilköp också. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.