|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Jag har ett problem dom jag skulle behöva få lite hjälp med. Vet att det finns en miljon trådar med liknande problem men det känns som att jag har kollat igenom de flesta och behöver lite mer konkret felsökning. För att beskriva problemet lite kort; Bilen går inte att låsa mer fjärrlåset och går inte att initiera fjärrlåset. Köpte en e46 -99 där varken fjärrlåset eller låset i dörren fungerade. Plockade isär dörrsida och låskistan är okej. Den går att låsa inifrån och centrallåset fungerar då. Däremot är låskolven trasig och troligtvis söndervriden när det var kallt eller något. Det är konstaterat men känner hellre att jag fixar fjärrlåset eftersom jag inte behöver låset i dörren då. Jag har även plockat isär gm5 modulen i handskfacket och gjort rent med elektronikrengörning och kollat över säkringar utan resultat. Satt i batterier i nycklarna och försökt initiera utan resultat enligt en guide från detta forum. Kommer då långt att fjärren blinkar 10ggr men centrallåset låser inte och låser upp som den ska göra. Min teori är att det är något i mottagaren i bilen som strular som gör att nycklarna inte får kontakt med bilen alternativt att det är något relä eller någon lödning i gm5 modulen däsom är dålig. | |
|
Var även inne på BMW och lät dem hjälpa mig att försöka initiera nyckeln, dock utan resultat. Tänkte svänga i. För att säkerställa att det inte var jag som gjorde fel. |
|
|
Går det att beställa delar till låskolven så den går att renovera? |
|
|
Köpte till en E34 för några år sen iaf. 628csi |
|
|
Har en likadan, -99. Det är en alupryl mellan låskolven o c- låsenheten som är trasig. Kan flyttas över från annat lås om du har nyckeln till det låset som du tar biten ifrån. Då är det enkelt. Annars får man köpa ny Låsenhet, då blir det dyrt. Det är en liten del som frigörs när nyckeln stoppas i. Har testat på massor av sätt.....lite löjligt att den lilla biten ska gå sönder då det blir kallt. Mvh Jonas B |
|
|
Du behöver inte ta något inifrån på den bilen vad häller låset, lossar bara en skruv i sidan när dörren är öppen och dra ut låskistan med knapp så förstår du vad jag menar. Mvh Jonas B |
|
| Okej! Vad bra, tack för infon. Då behöver jag alltså bara få tag på en beg låskolv med nyckel för att fixa det? Jag tyckte när jag kikade från sidan vid justeringsskruven att det såg ut som att själva kolven såg helt demolerad ut med det kanske är så den ser ut | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.