|
|
|
|---|---|
|
Hej vid byte på en 4cyl finns det inga packningar runt tändstiften i satsen med ventilkåpspackning?? Hittar inte heller dom här gummibrickorna till skruvarna som alla säger att man bör byta samtidigt i nå sprängskiss?? Vilken typ av packningsmassa/lim rekomenderas. fungerar biltemas? dom packningar som säljs av schmiedmann, är det samma som orginal. verkar ha 2 olika prisklasser. var hittar man en annars billigt, såg att skruvat tog runt 800:- | |
| Inte för jag har svaret på din fråga, men hur upplever du N42 motorn då jag tipsade dig förut i en tidigare tråd att undvika den motorn. Kan inte va kul att byta diverse saker (läs:tidigare trådar) när du köpt bilen relativt nyligen | |
|
Ja jag har ju inget att jämföra med i BMW-väg men alltid är det nåt som man "måste" fixa på en bil som är 10-11 år och rullat 18-20000 mil. visst är det drygt med saker när man köpt en bil, men kan inte påstå att jag är förvånad. Hade en AUDI tidigare tex samma problem där igensatt vevhusent med ventilkåppackning som följd. Nu har jag bytt alla vätskor, får man göra på vilken bil som helst under vissa tidsperioder. passade på att byta kamkedjesträckaren på hörsägen 300:- och 5 min jobb. Ventilkåpspackning verkar ju inte direkt vara problem på bara N42 Skön bil annars, lite liten men det visste jag ju innan lagom mycket kräm i motorn för normalt bruk bra avvägning mellan ekonomi både vad det gäller skatt /bränsle kontra hästkrafter. Vid detta tilfälle fanns inte ekonomi för en nyare bil (NY kommer jag aldrig köpa, men kan tänka mig en som är 2-3 år) Men gillar totalintrycket av BMW hittils Ibland får man ju varningen köp inte begagnad bil typ men var drar man gränsen. sen blir det lite mer frågor kanske när man är ny med märke/modell. Men är det bara "Vad var det jag sa" du är ute efter så är det lite tidigt att säga ;) |
|
|
Ville få en input vad du tyckte om motorn. Som sagt tidigare, så fick jag också byta en hel del, och tyvärr slutade det inte dyka upp nya "överaskningar. Såldes tillslut. Och apropå långmil så kan det tilläggas att mätaren stod på 10500mil, fullstämplad servicebok dessutom. |
|
|
På bild ser du oringar på tändrören som bör bytas. Länk Ang N42an så kan den inte komma från Motoren Werke,liknar mera nåt Mullemeck plockat ihop på skroten. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.